شورای راهبری اردوی راهیان نور در استان اصفهان تشکیل شود

استاندار اصفهان گفت: در شورای راهبری اردوهای راهیان نور، بر ساختار مدیریت و نظارت بر برگزاری این رویداد تأمل شود و ضمن تعیین محتوای مناسب توسط دستگاه‌های مرتبط برای مخاطب هدف، قالب مدیریتی اردوی راهیان نور و اعزام به مناطق عملیاتی مشخص و نقش ارگان‌های مختلف تعیین شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، سیدرضا مرتضوی در جلسه برنامه‌ریزی اردوهای راهیان نور، ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی و گرامیداشت شهیدان والامقام فراجا اظهار کرد: پرداختن به اردوهای راهیان نور و پیشرفت در ارتباط نسل نوجوان و جوان با مؤلفه‌های هویتی کمک شایانی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه حضور در این اردوها شرایطی را فراهم می‌کند تا احساس خودباوری در نسل جوان ایجاد و تقویت شود، افزود: از این رو ارائه برنامه مناسب و جهت‌گیری علمی و فکری در برگزاری اردوی راهیان نور می‌تواند در الگوسازی برای نسل جوان نقش مهمی را ایفا کند.

استاندار اصفهان ادامه داد: تنها برگزاری اردوی راهیان نور حائز اهمیت نیست، بلکه برنامه‌ریزی برای پس از برگزاری این اردو مهم است تا نسل جوان به حوزه‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی ورود و به‌عنوان یک عنصر مؤثر و مسئول در جامعه نقش‌آفرینی کنند.

وی خاطرنشان کرد: در هیئات مذهبی، جامعه دست‌اندرکاران هیئت افرادی هستند که افسران حرکت‌های فرهنگی آینده شهر و محله‌های خود می‌شوند و نگاه مکتبی در ذره ذره وجودشان رشد می‌کند تا انسان‌های مسئولی به جامعه تقدیم شود، در اردوی راهیان نور نیز همین رویکرد مورد انتظار است.

مرتضوی با تأکید بر پیگیری معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و سپاه صاحب الزمان (عج) به منظور تشکیل «شورای راهبری اردوی راهیان نور» گفت: در این شورا بر ساختار مدیریت و نظارت برگزاری اردوی راهیان نور تأمل شود و ضمن تعیین محتوای مناسب برای مخاطب هدف، قالب مدیریتی این اردو و اعزام به مناطق عملیاتی مشخص و نقش ارگان‌های مختلف تعیین شود.

وی ادامه داد: در شورای راهبری اردوی راهیان نور با تعیین جامعه هدف می‌توانیم نقشه راه مؤثری را ترسیم کنیم، اینگونه با شناسایی و احصاء ساختار و دستگاه‌های پشتیبان، این برنامه به بهترین نحو برگزار خواهد شد و بیشترین تأثیر را در جامعه هدف خواهد داشت.

استاندار اصفهان با تأکید بر نقش رسانه، تأکید کرد: از دوره ثبت و اقدام تا اعزام و بازدید از مناطق عملیاتی به نحو شایسته محتوای رسانه‌ای ایجاد و منتشر شود.

وی تصریح کرد: با استفاده از تجربیات گذشته، اما رویکرد جدید تشکیل شورای راهبری مسیر هموار و آسیب‌ها به حداقل کاهش می‌یاید.

مرتضوی با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور به اصفهان و حضور در دو بنگاه اقتصادی مهم استان، گفت: حسب تذکر ریاست جمهوری به بنگاه‌های اقتصادی برای نقش‌آفرینی در حوزه مسئولیت اجتماعی با هماهنگی استانداری، انتظار می‌رود در مناطقی که امکانات و شرایط محلی و منطقه‌ای محدودتر است این امر مهم توسط بنگاه‌های اقتصادی استان پشتیبانی و حمایت شود.

وی خاطرنشان کرد: برای شهرستان‌ها، کانون‌ها، مساجد و … که بضاعت جمع‌آوری و اعزام به اردوی راهیان نور را دارند، می‌توان بستری فراهم کرد تا در زمانبندی مشخص اعزام داشته باشند.

کد خبر 693368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.