تشدید فعالیت سامانه بارشی از سه‌شنبه / کاهش ۶ تا ۸ درجه‌ای دما در مناطق شرقی از امروز

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، وضعیت هوای کشور را تشریح کرد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروز در بخش‌هایی از شمال شرق و روز شنبه در سواحل غربی دریای خزر، ابرناکی و بارش پراکنده رخ خواهد داد.

وی افزود: همچنین در سه روز آینده برای بیشتر مناطق کشور جوی به نسبت پایدار پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: از اواخر وقت دوشنبه با نفوذ سامانه بارشی در بخش‌هایی از شمال غرب کشور، افزایش ابر، بارش پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت انتظار می‌رود.

وی ادامه داد: روز سه‌شنبه فعالیت سامانه بارشی شدت می‌یابد و در نواحی شمال غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز غربی، بارش باران، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان گفت: امروز در نیمه شرقی کشور، روز دوشنبه در شمال غرب و روز سه‌شنبه در غرب و شمال غرب کشور، وزش باد شدید و در مناطق مستعد گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: امروز در نواحی شمال شرق و شرق، کاهش شش تا هشت درجه‌ای دما رخ خواهد داد؛ همچنین در استان‌های ساحلی دریای خزر و بعضی نواحی شمال غرب کشور، طی روزهای یکشنبه و دوشنبه، افزایش نسبی دما و روز سه‌شنبه مجدد کاهش نسبی دما (هشت تا ۱۰ درجه) پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه امروز دریای خزر و طی سه روز آینده خلیج‌فارس مواج خواهد بود، خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، صاف تا کمی ابری و غبار صبحگاهی، گاهی وزش باد با بیشینه ۲۹ و کمینه ۱۱ است و در روز _شنبه، پانزدهم مهرماه_ نیز صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد با بیشینه ۳۰ و کمینه ۱۰ پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 693341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.