دستور ویژه رئیس‌جمهور برای تسریع در روند اجرایی پتروشیمی چرام

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از دستور ویژه رئیس‌جمهور برای تسریع در روند اجرایی پتروشیمی چرام خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احداث صنایع بزرگ در استان کهگیلویه و بویراحمد در سال‌های اخیر به دغدغه مسئولان تبدیل شده‌است.

پس از کلنگ‌زنی دو پتروشیمی دهدشت و گچساران برنامه احداث پتروشیمی در بویراحمد، دنا و چرام نیز مورد توجه قرار گرفت، گرچه پتروشیمی گچساران بعد از سال‌ها انتظار در دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان کهگیلویه و بویراحمد در اواخر مردادماه سال‌جاری افتتاح شد و انتظار برای افتتاح پتروشیمی دهدشت بعد از گذشت بیش از ۱۵ سال همچنان ادامه دارد.

پتروشیمی چرام که در محدوده زمین‌های روستاهای «دم‌دره»، «امامزاده بی‌بی رشیده»، «چشمه زعفران» و «بردیان» قرار بود در سفر دوم ریاست جمهوری به کهگیلویه و بویراحمد کلنگ‌زنی شود، به دلایل مختلف این پروژه کلنگ‌زنی نشد تا همچنان مردم چرام منتظر کلنگ خوردن احداث این مجتمع بمانند.

سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد، امروز _پنجشنبه، سیزدهم مهرماه_ در تشریح نشست خود با رئیس‌جمهور، اظهار کرد: یکی از پروژه‌هایی که در سفر دوم ریاست جمهوری به استان قرار بود کلنگ‌زنی شود، پتروشیمی چرام بود که به دلایل مختلف این کار انجام نشد.

وی افزود: برای اجرای پتروشیمی چرام ۵۰ هکتار زمین در اختیار سرمایه‌گذار قرار گرفته‌است و در دو سال اخیر مطالعات طرح انجام و برخی از مجوزها نیز اخذ شده‌است.

نماینده عالی دولت در کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در رابطه با راه‌اندازی پتروشیمی چرام صحبت‌هایی داشته که ریاست جمهوری دستور به تسریع در روند کار و افزایش حجم عملیات اجرایی دادند؛ رئیس جمهور در رابطه با تسریع روند کار در پتروپالایشگاه و منطقه ویژه اقتصادی گچساران نیز دستورات لازم را صادر کرد.

کد خبر 693203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.