انطباق جایزه بین‌المللی مصطفی (ص) با اولویت‌های علم و فناوری ایران اسلامی

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری رویدادهای مهمی مانند جایزه بین‌المللی مصطفی (ص) با اولویت‌های ما در زمینه علم و فناوری منطبق است و ظرفیت مناسبی را برای توسعه علمی کشور ایجاد می‌کند.

مهدی طغیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در رابطه با میزبانی کلان‌شهر اصفهان از پنجمین دوره اعطای جایزه مصطفی (ص) اظهار کرد: از اصفهان می‌توان به عنوان شهرموزه نام برد؛ بسیاری از مردم مناطق مختلف دنیا این شهر را می‌شناسند و با تاریخ آن آشنا شده‌اند که این موضوعات نشان می‌دهد اصفهان از ظرفیت بین‌المللی مناسبی برخوردار است.

وی افزود: برگزاری رویدادهای مهمی مانند جایزه بین‌المللی مصطفی (ص) با اولویت‌های ما در زمینه علم و فناوری منطبق است و ظرفیت مناسبی را برای توسعه علمی کشور ایجاد می‌کند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برگزاری پنجمین دوره اعطای جایزه مصطفی (ص) در اصفهان زمینه ارتباط مؤثر دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی عالی و محققان ما را با دانشمندان بین‌المللی ایجاد می‌کند. طی این رویداد افراد مختلفی از کاندیدای جایزه گرفته تا کارکنان بین‌المللی دبیرخانه همایش در دانشگاه‌ها سخنرانی کردند و با پژوهشگران به گفت‌وگو نشستند.

وی افزود: مقالات گذشته‌محور هستند و فعالیت‌های قبلی افراد را نشان می‌دهند، اما تعاملات آینده‌محورند، چراکه دانشمندان طی تعامل با یکدیگر افکار و برنامه‌های آینده خویش را در میان می‌گذارند، به همین دلیل میزبانی اصفهان از پنجمین دوره اعطای جایزه مصطفی (ص) که موجب تعامل دانشمندان جهانی با یکدیگر شد فرصت علمی بزرگی برای این کلان‌شهر بود.

طغیانی تصریح کرد: اصفهان با برخورداری از ظرفیت‌های شهری، پیشینه و جایگاه تمدنی، توانایی بالایی در میزبانی از رویدادهایی از قبیل جایزه مصطفی (ص) دارد. همچنان جای پیشرفت ویژه در برگزاری رویدادهای بین‌المللی محسوس است.

کد خبر 693107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.