جابجایی ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالا توسط ناوگان باری در کردستان

رئیس اداره حمل و نقل کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان گفت: در شش ماهه نخست امسال، ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالا توسط ناوگان باری در استان جابه‌جا شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۸ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان، ادیب مارابی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه ۲۷۵ هزار برگ بارنامه جهت جابجایی کالا در استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه در شش ماهه اول سال‌جاری ۴ میلیون ۵۰۰ هزار تن کالا توسط ناوگان باری استان جابه‌جا شد، افزود: بیشترین کالای جابه‌جا شده مربوط به محصولات معدنی و ساختمانی با ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تن بوده که سهم ۶۰ درصدی را در جابه‌جایی کالا به خود اختصاص داده است و با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های قانونی نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲۵ درصدی حمل محمولات معدنی محقق شده است.

رئیس اداره حمل و نقل کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان از افزایش ۳۸ درصد مجموع کالای جابه‌جا شده در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: کالاها به وسیله ۸ هزار و ۳۵۰ ناوگان باری جابجا شده است.

وی تصریح کرد: در مدت اخیر دو شرکت جدید حمل و نقل کالا در شهرستان‌های سقز و دهگلان به بهره‌برداری رسیده است.

مارابی با اشاره به اینکه جهت حمل و نقل کالای اساسی از بنادر کشور، ناوگان حمل و نقل استان به سایر استان‌های دیگر اعزام شدند، گفت: از ابتدای سال جاری برای این مهم ۲۸ هزار دستگاه حمل و نقل کالا به خوزستان جهت مراجعه به بندر امام خمینی (ره)، ۶ هزار دستگاه ناوگان به هرمزگان جهت مراجعه به بندرعباس و بالغ بر ۱۲ هزار دستگاه به سایر بنادر کشور از مبدا استان به منظور حمل کالاهای اساسی اعزام شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بالغ بر ۱۴ هزار راننده در بخش حمل و نقل کالا در استان کردستان کارت هوشمند داشته و در حال فعالیت هستند.

کد خبر 693030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.