جولان آرش‌های ارتش بر فراز منطقه رزمایش

در ادامه مراحل اصلی رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۲ ارتش، عملیات انهدام اهداف راداری با به‌کارگیری پهپادهای ویژه ضد راداری با موفقیت تمرین شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش جمهوری اسلامی، امیر سرتیپ علیرضا شیخ اظهار کرد: در ادامه اجرای مراحل اصلی و عملیاتی رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۲ ارتش جمهوری اسلامی ایران، عملیات انهدام هدف راداری در منطقه عمومی رزمایش با بهره‌گیری از هوش مصنوعی با موفقیت اجرا شد.

وی افزود: در این مرحله از رزمایش، با شناسایی هدف راداری، این هدف با موفقیت توسط پهپاد ضد راداری امید مورد اصابت قرار گرفت.

سخنگوی رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۲ ارتش با تاکید بر اینکه در این رزمایش، از پهپادهای انهدامی آرش استفاده ویژه‌ای شده و این پهپادها اهداف دریایی و زمینی خود را به صورت گسترده و با موفقیت منهدم کردند، ادامه داد: اجرای سناریوی پروازی از قبل طراحی شده، مورد هدف قرار دادن اهداف مشخص شده توسط پهپادهای انهدامی و رزمی و به‌کارگیری بمب‌ها و موشک‌های قابل نصب روی پهپادها، جمع‌آوری اطلاعات به صورت سیگنالی و استفاده از محموله‌های اپتیکی در گستره جغرافیای کشور از غرب، جنوب غرب، شمال شرق و منطقه اصلی رزمایش، بخشی از اقدامات نیروی‌های چهارگانه ارتش در این رزمایش بود.

امیر شیخ، نقطه‌زنی و استفاده از بمب‌های هوشمند را از ویژگی‌های بارز رزمایش تخصصی پهپادی ۱۴۰۲ ارتش توصیف کرد و اظهار کرد: در این رزمایش سامانه‌های پهپادی انهدامی و رزمی توانستند همه اهداف پیش‌بینی شده را با استفاده از مهمات هوشمند و به صورت نقطه‌زنی مورد اصابت قرار دهند.

وی با بیان اینکه پرواز انبوه این تعداد پهپاد از پایگاه‌های مختلف زمینی، زیرزمینی و دریایی و اجرای عملیات در این حجم تاکنون سابقه نداشته است، گفت: قابلیت پرواز جمع با استفاده از هوش مصنوعی از جمله اقدامات نوآورانه در حوزه پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود که قابلیت‌های عملیاتی و تاکتیکی منحصربه‌فردی را به‌ویژه در حوزه اجرای مأموریت‌های انهدامی به ارمغان آورد و این دستاوردها مرهون تلاش دانشمندان و متخصصان جوان کشور است.

کد خبر 692885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.