پایش توانمندی‌ انواع پهپادها در مناطق مرزی کشور

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اهداف اصلی رزمایش پهپادی ارتش گفت: شناخت و ارزیابی قابلیت پهپادهای ساخته‌شده و نحوه بکارگیری انواع پهپادها با توجه به نوع مأموریت‌های محوله در مناطق مرزی، از اهداف اصلی این رزمایش است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» در حاشیه رزمایش پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اهداف برگزاری این رزمایش گفت: شناخت و ارزیابی قابلیت پهپادهای ساخته شده توسط متخصصین داخلی و نحوه بکارگیری انواع پهپادها با توجه به نوع مأموریت‌های محوله، از اهداف اصلی این رزمایش پهپادی به شمار می‌آید.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: پهپادهای آرش، ابابیل و سایر پهپادها، از جمله پرنده‌های بدون سرنشین استفاده‌شده در این رزمایش هستند که حداکثر بُرد مدنظر را به دست آورده‌اند؛ همچنین سامانه‌های هدایتی نیز در بعد شناسایی مرزها و تهاجمی عملکرد بسیار مطلوبی را در روز اول رزمایش به نمایش گذاشته‌اند.

وی تصریح کرد: نیروی زمینی ارتش در این رزمایش، پهپادهای خود را در هفت استان مرزی کشور ارزیابی و آزمایش می‌کند. رزمایش پهپادی ارتش در حوزه شناسایی و انهدام اهداف مشخص شده و با توانایی متخصصان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان انجام می‌شود.

امیر سرتیپ حیدری خاطرنشان کرد: کارکنان جوان ولایی، متعهد و مبتکر در عرصه پهپاد در ارتش جمهوری اسلامی ایران مشغول به دفاع از تمامیت ارضی کشور هستند و با استفاده از فناوری نوین نقطه‌زنی، دقیق‌زنی، هوشمند و قابلیت شبکه شدن پهپادهای تولیدی، از مرزهای کشور حراست می‌کنند.

کد خبر 692688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.