بهترین شهرهای سال ۲۰۲۴ اعلام شد

بررسی‌ها حاکی از آن است که لندن در انگلستان، پاریس فرانسه، نیویورک ایالات‌ متحده آمریکا و توکیوی ژاپن بهترین شهرهای جهان برای سال ۲۰۲۴ به‌لحاظ زیست‌پذیری، موردعلاقه بودن و رفاه هستند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تاکنون دسته‌بندی‌های متعددی از بهترین شهرهای جهان با بررسی عوامل گوناگون ارائه شده است، اما جدیدترین رتبه‌بندی‌ها در این زمینه که به همان اندازه روشن و جامع است با بررسی ۲۴ معیار بهترین شهرهای جهان را برای سال ۲۰۲۴ فهرست می‌کند.

شاخص‌های تعیین بهترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۴

در این رتبه‌بندی که توسط Resonance Consultancy انجام گرفته است، به‌جای تمرکز بر داده‌هایی همچون نقاط دیدنی و تسهیل دسترسی به یک مکان با دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی، از ترکیبی از آمارهای اصلی همچون تولید ناخالص داخلی و ارزیابی‌های کیفی توسط افراد محلی و بازدیدکنندگان استفاده شده است تا تصویر جامع‌تری از بهترین شهر جهان ترسیم شود.

Resonance Consultancy به عنوان یک سازمان مشاور پیشرو در جهان در زمینه املاک، گردشگری، توسعه اقتصادی، برندسازی و بازاریابی برای شهرها فعالیت دارد.

بهترین شهرهای سال ۲۰۲۴ معرفی شد

رتبه‌بندی کلی بهترین شهرها با تجزیه‌وتحلیل عملکرد هر شهر برای طیف گسترده‌ای از عوامل تعیین می‌شود که از لحاظ تاریخی همبستگی مثبتی را با جذب اشتغال، سرمایه‌گذاری یا بازدیدکنندگان از شهرها نشان داده‌اند. این عوامل به‌طور کلی تحت عنوان سه سرفصل اصلی «زیست‌پذیری»، «مورد علاقه بودن» و «رفاه» قرار دارند.

بر اساس این معیارها عملکرد کلی بیش از ۲۷۰ شهر اصلی در مناطق شهری با جمعیت بیش از یک میلیون نفر به‌منظور شناسایی ۱۰۰ شهر برتر جهان را برای زندگی، بازدید و سرمایه‌گذاری مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گرفته است.

زیست‌پذیری یا قابلیت زندگی، کیفیت محیط را طبیعی یا ساخته‌شده، می‌سنجد و شامل میزان قابلیت پیاده‌روی یک شهر، دسترسی به فرودگاه، تعداد پارک‌ها، آموزش عالی و سایر عوامل است.

مورد علاقه بودن یا دوست‌داشتنی بودن به فرهنگ هر جامعه، همچنین سرزندگی و کیفیت یک شهر و میزان الهام‌بخشی آن به ساکنان، مشاغل و بازدیدکنندگان مربوط می‌شود و بخش‌های مورد بررسی در آن شامل تعداد مکان‌های تفریحی شبانه، رستوران‌ها و مطرح بودن آن شهر در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به‌شمار می‌رود و در نهایت رفاه قدرت سرمایه انسانی یک شهر را می‌سنجد و شامل تجزیه‌وتحلیل نرخ فقر، پیشرفت تحصیلی و سرانه تولید ناخالص داخلی می‌شود.

لندن، بهترین شهر جهان در سال ۲۰۲۴

بهترین شهر دنیا برای هشتمین سال متوالی لندن است که همواره عنوان «پایتخت پایتخت‌ها» را از آن خود می‌کند. این کلان‌شهر وسیع از نظر فرهنگ در صدر جدول قرار دارد که این جایگاه نشان می‌دهد بیشترین تعداد هنرهای نمایشی و فرهنگی توصیه‌شده را دارد.

لندن به‌طور کلی در صدر جدول‌های زیست‌پذیری و مورد علاقه بودن قرار دارد، بهبود سریع از همه‌گیری کووید -۱۹ و احیای سیستم حمل‌ونقل عمومی آن به لطف افتتاح خطوط جدید نیز به کسب این جایگاه کمک کرده است.

لندن در این بررسی برای زیست‌پذیری و مورد علاقه بودن رتبه یک و برای رفاه رتبه سه را به‌دست آورده است.

بهترین شهرهای سال ۲۰۲۴ معرفی شد

پاریس

پاریس در این فهرست جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است. گزارش‌ها نشان می‌دهد که این شهر با ابتکارات پایدار و سرمایه‌گذاری‌های هیجان‌انگیز در حال ساختن «آینده» است. این شهر با ۴۴ میلیون بازدیدکننده در سال گذشته پربازدیدترین شهر جهان به‌شمار می‌رود. فرودگاه شارل‌دوگل پاریس امسال بازگشایی شد و اکنون دارای یک ساختمان تقاطع عظیم و یک لابی مرکزی پر از آخرین فناوری‌ها برای بهبود است. تجربه دسترسی به زیرساخت‌های فعلی این شهر بی‌سابقه است و آنچه بازدیدکنندگان جدید و قبلی پاریس در سال جدید با آن روبه‌رو خواهند شد، شهری است که پیاده‌روی و زندگی را در فضای باز را مدون کرده است.

پاریس در این بررسی برای زیست‌پذیری رتبه ۶، برای مورد علاقه بودن رتبه دو و برای رفاه رتبه ۱۲ را به‌دست آورده است.

بهترین شهرهای سال ۲۰۲۴ معرفی شد

نیویورک

در رتبه سوم نیویورک قرار گرفته که در بخش تعداد گردشگران شاهد رشدی چشمگیر بوده است و بازدیدکنندگان آن از ۳۳ میلیون در سال ۲۰۲۱ به ۶۱ میلیون برای سال ۲۰۲۳ رسیده‌اند. نیویورک در بخش استقبال از بازدیدکنندگان با ارتقای فرودگاه‌ها و هتل‌ها پیشرفت چشمگیری داشته است. این شهر نیز در بررسی حاضر برای زیست‌پذیری رتبه ۶، برای مورد علاقه بودن رتبه دو و برای رفاه رتبه ۱۲ را به‌دست آورده است.

بهترین شهرهای سال ۲۰۲۴ معرفی شد

توکیو

توکیو در رتبه چهارم قرار دارد. دولت ژاپن همچنان ثابت‌قدم است و هدف خود را برای ۶۰ میلیون بازدید کننده و ۱۳۶ میلیارد دلار درآمد گردشگری تا سال ۲۰۳۰ حفظ کرده است. ترمینال بین‌المللی، فرودگاه اصلی شهر و یک مسیر ریلی ۱۸ دقیقه‌ای برنامه‌ریزی‌شده برای ورود به مرکز شهر تا سال ۲۰۳۱ در برنامه‌های این کشور است. توکیو در این بررسی برای زیست‌پذیری رتبه سه، برای مورد علاقه بودن رتبه سه و برای رفاه رتبه ۱۱ را به‌دست آورده است.

چهار شهر برتر این لیست نسبت به رتبه‌بندی سال گذشته تغییری نکرده‌اند، با این حال سنگاپور از رتبه نهم در سال ۲۰۲۳ به رتبه پنجم در سال ۲۰۲۴ ارتقا پیدا کرده و دومین جایگاه را در شاخص بالاترین میزان رفاه به دست آورده است. رتبه زیست‌پذیری سنگاپور ۱۷ و مورد علاقه بودن آن ۱۴ است.

بهترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۴ به ترتیب لندن در انگلستان، پاریس فرانسه، نیویورک ایالات متحده، توکیوی ژاپن، سنگاپور، دبی در امارات‌متحده‌عربی، سانفرانسیسکو در ایالات‌متحده، بارسلونا در اسپانیا، آمستردام هلند و سئول کره‌جنوبی هستند.

کد خبر 692761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.