«هوش مصنوعی» آینده اقتصاد جهان است

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد گفت: هوش مصنوعی صرفاً علم یا تکنولوژی نیست بلکه آینده اقتصاد جهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهرنگ برکتین امروز _ سه‌شنبه یازدهم مهرماه_ در حاشیه نخستین نمایشگاه فن‌نما با اشاره به اینکه باید نگاه متفاوتی به هوش مصنوعی داشته باشیم، اظهار کرد: کشورهایی که در حوزه هوش مصنوعی موفق نباشند در صنایع دیگر نیز موفقیتی نخواهند داشت.

وی با ارائه تاریخچه‌ای از هوش مصنوعی و با اشاره به اینکه هوش مصنوعی شاخه‌ای از علوم رایانه‌ای است، افزود: داده‌های ورودی به ذهن ما محدود است به همین دلیل نمی‌توانیم پیش‌بینی در این زمینه داشته باشیم. استفاده از هوش مصنوعی در ساخت و سازهای شهری می‌تواند بسیار مفید واقع شود. هوش مصنوعی صرفاً علم یا تکنولوژی نیست بلکه آینده اقتصاد جهان است.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد با اشاره به اینکه سه نسل هوش مصنوعی داریم، گفت: هوش مصنوعی محدود، هوش مصنوعی عمومی و سوپر هوش مصنوعی سه نسل هوش مصنوعی هستند. رتبه سیزدهم جهان از منظر تعداد مقالات و رتبه اول منطقه از منظر پایگاه‌های معتبر در تولید علم مبتنی بر هوش مصنوعی به ایران اختصاص دارد.

وی با اشاره به اینکه هر دانش‌آموزی که با هوش مصنوعی آشنا نباشد در آینده موفقیتی نخواهد داشت، گفت: هوش مصنوعی می‌تواند در مدیریت ترافیک شهری با استفاده از داده‌های حرکت و ترافیک بهینه‌سازی مسیرهای رانندگی، کاهش ترافیک و زمان‌های رانندگی را ارائه دهد.

برکتین با اشاره به اینکه مدیریت بحران و اضطراب‌های شهری از جمله کاربردهای هوش مصنوعی است، گفت: هوش مصنوعی به شهرها در مدیریت بحران‌های طبیعی، ترافیک ناگهانی و سایر وقایع اضطراب‌آور کمک می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت انرژی توسط هوش مصنوعی بسیار مفید خواهد بود، گفت: تخمین میزان مصرف انرژی در صورت استفاده از پنل‌های خورشیدی با استفاده از هوش مصنوعی در برخی کشورها ممکن شده است.

رئیس دبیرخانه کنسرسیوم هوش مصنوعی دانشگاه آزاد اسلامی کشور گفت: هوش مصنوعی به تولیدکنندگان کمک می‌کند تا روند کار را سرعت بخشیده و دائماً بر آن نظارت کرده، عیب‌یابی کنند و روند کنترل کیفیت را بهبود بخشند.

کد خبر 692707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.