پارکینگ‌های دوچرخه؛ رویکرد گلاسکو برای ترویج تردد سبز

گلاسکو، بزرگ‌ترین شهر اسکاتلند، به‌زودی پارکینگ‌های دوچرخه جدیدی را در خود جا خواهد داد که به ترویج تردد سبز میان مردم منجر خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهروندان و مسافران گلاسکو می‌توانند از طریق نصب رایگان یک نرم‌افزار تخصصی روی گوشی‌های تلفن همراه خود از فضاهای خالی موجود در پارکینگ‌های دوچرخه که به زودی در سراسر شهر نصب خواهد شد، آگاه شوند و با پرداخت هزینه‌ای مشخص جایی را برای پارک وسایل نقلیه خود رزرو کنند. این پارکینگ‌ها به دنبال افزایش تقاضای شهروندان به دسترسی به فضاهایی امن برای نگهداری دوچرخه‌های خود طراحی شده است و مدیران امیدوار هستند از این طریق به ترویج تردد فعال در شهر کمک کنند که این امر به سهم خود می‌تواند به تحقق اهداف پایدار شهر منجر شود. پیش از این نیز ۲۰۵ مرکز پارک با ظرفیت نگهداری هزار و ۲۳۰ دستگاه دوچرخه در گلاسکو نصب شده و پیامدهای مطلوبی بر ترویج دوچرخه‌سواری به جا گذاشته بود.

اهداف گلاسکو برای نصب پارکینگ‌های دوچرخه

مدیران گلاسکو مدعی شده‌اند که به افتخار میزبانی شهر برای مسابقات جهانی دوچرخه‌سواری استقامتی ۲۰۲۳ تعداد ۱۲ پارکینگ جدید را با همین عنوان نصب خواهند کرد. این افراد همچنین با هدف نهادینه کردن فرهنگ اتخاذ تردد پویا میان شهروندان در نظر دارند هشت پارکینگ دیگر را بدون اشاره به برند مسابقات جهانی دوچرخه‌سواری استقامتی روی آن‌ها، در مرکز شهر نصب کنند.

پارکینگ‌های دوچرخه/ رویکرد گلاسکو برای ترویج تردد سبز

پارکینگ‌های جدید که در مجموع تعداد آن‌ها ۲۰ مورد است، از ظرفیت نگهداری ۱۱۶ دوچرخه برخوردار خواهد بود که از این موارد، ۱۹ پارکینگ هر یک به شش دوچرخه معمولی و دو مرکز به چرخ‌های باربر اختصاص داده خواهد شد.

تمام شهروندانی که برای انجام امور روزمره خود نظیر حضور در محل کار، دانشگاه یا برای مطالعه با دوچرخه به محل مورد نظر سفر می‌کنند از این پس قادر خواهند بود در نزدیک‌ترین پارکینگ به مقصد، دوچرخه‌های خود را نگهداری کنند. پارکینگ‌های دوچرخه در نزدیکی خیابان‌ها نصب خواهد شد که این قابلیت امکان دسترسی راحت کاربران را به آن‌ها فراهم می‌آورد.

هزینه پارک دوچرخه‌ها به ازای ۳۰ دقیقه ۱۵ پنی، یک ساعت ۳۰ پنی و دو ساعت ۶۰ پنی است که نگهداری دوچرخه برای مدت زمان طولانی‌تر، مثلاً برای هشت ساعت سه پوند و برای ۲۴ ساعت پنج پوند هزینه در بر خواهد داشت.

کد خبر 692662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.