انتخاب نام و القاب پیامبر (ص) برای ۱۸ درصد نوزادان یزدی

مدیرکل ثبت احوال استان یزد گفت: از هفدهم ربیع سال گذشته تاکنون ۱۵۰۰ نوزاد متولد شده در استان یزد معادل ۱۸ درصد کل متولدین پسر مزین به نام و القاب پیامبر (ص) شدند.

محمدعلی مکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ضمن تبریک ولادت رسول اکرم (ص) و امام جعفرصادق (ع) اظهار کرد: از ۱۷ ربیع‌الاول سال گذشته تاکنون ۱۶ هزار و ۶۶۴ واقعه ولادت در استان یزد به ثبت رسیده است که از این تعداد ۸ هزار و ۵۳۲ نوزاد پسر و ۸ هزار و ۱۳۲ نوزاد دختر بودند.

وی افزود: برای هزار و ۵۰۰ نوزاد متولد شده در استان یزد که معادل ۱۸ درصد کل متولدین پسر است نام پیامبر اسلام (ص) انتخاب شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان یزد با اشاره به فراوانی انتخاب نام محمد و مشتقات برای نوزادان پسر، افزود: ترتیب فراوانی انتخاب اسم محمدحسین ۱۳۷، محمد ۱۱۹، امیرمحمد ۸۰، محمدطاها ۷۹، محمدمهدی ۷۹ و محمد صدرا ۷۲ است.

مکرمی ادامه داد: طی سال گذشته نام‌های امیرعلی، امیرحسین، علی، ابوالفضل، حسین، ماهان، امیرعباس، محمدحسین، آراد و آریا از اسامی انتخاب شده برای نوزادان بوده است.

وی افزود: فراوانی نام محمد و مشتقات آن در شش ماه نخست امسال نیز بالغ بر ۱۶ و هشت دهم درصد بوده و این رقم در مدت سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۹ درصد جمعیت متولدین پسر را در برمی‌گیرد.

مدیر کل ثبت احوال استان یزد خاطرنشان کرد: در شش ماهه نخست امسال هشت هزار و۵۶۱ واقعه تولد به ثبت رسیده است که از این تعداد ۴۳۶۳ نوزاد پسر و ۴۱۹۸ نوزاد دختر بودند.

کد خبر 692657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.