کاهش وابستگی به درآمدهای ناپایدار شهرداری در کرمان

شهردار کرمان گفت: با اجرای طرح‌های مالی، اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهرداری کرمان، کاهش وابستگی به درآمدهای ناپایدار شهرداری به‌ویژه فروش زمین خام را دنبال کردیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری کرمان، سعید شعرباف با انتقاد از وضعیت نامطلوب شرایط بانک زمین شهرداری کرمان در ابتدای ورود وی به شهرداری کرمان، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰، نزدیک به ۵۰ درصد از بودجه شهرداری یعنی بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان به فروش زمین خام وابسته بود.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ نسبت به بودجه، میزان کمتری زمین فروختیم و این سیاست را در سال ۱۴۰۲ نیز دنبال کردیم، افزود: علاوه بر اینکه رقم بودجه از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰، به دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ افزایش پیدا کرد، درصد وابستگی به فروش زمین خام کمتر شد.

شهردار کرمان با بیان اینکه در حال تقویت بانک زمین شهرداری و تبدیل آن به پروژه‌های سرمایه‌گذاری هستیم، از کاهش وابستگی به درآمدهای ناپایدار شهرداری به‌ویژه فروش زمین خام در دوره جدید خبر داد و گفت: تجمیع پروژه‌های تفکیک زمین به سمت بلوک‌هایی که بتوانیم براساس آن، قراردادهای مشارکت ساخت را انجام دهیم از دیگر اقدامات مربوطه بوده است.

وی با بیان اینکه امسال برای اولین‌بار در بودجه شهرداری کرمان، مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان برای بودجه مشارکتی برنامه‌ریزی شده است، به انجام برنامه‌ریزی مناسب برا ی تحقق رقمی بالاتر نیز اشاره کرد و افزود: فقط با اجرای پروژه بازگشایی انتهای خیابان امام‌جمعه، این عدد به ۵۰۰ میلیارد تومان رسید و تا پایان سال‌جاری به ۸۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

شعرباف با بیان اینکه با اقدامات در حال انجام، بیش از دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آورده را در اختیار دوره آینده شهرداری کرمان می‌گذاریم، تصریح کرد: با در نظر داشتن افزایش معقول قیمت زمین و ساخت‌وسازها، اجرای پروژه‌های مشارکتی در بازه زمانی ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳، به بیش از یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

وی از تعیین‌تکلیف بسیاری از پروژه‌های برزمین‌مانده شهرداری کرمان در ادوار گذشته خبر داد و از پروژه‌های «افلاطونیان» و «میلاد» به عنوان نمونه یاد کرد و افزود: با سرمایه‌گذاری مشارکتی خوبی که با شرکت مس در حال انجام است، یک پروژه مشارکتی قابل توجه در محدوده مسجد امام (ره) اجرا خواهد شد.

شهردار کرمان در ادامه با اشاره به تعیین تکلیف وضعیت پروژه‌های «تله‌کابین» و «هتل‌بام» کرمان در شورای اسلامی شهر، گفت: با شجاعت همکارانم در این دوره، گره کور پروژه «صاروج پارس» باز شد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال، بخشی از فاز اول آن افتتاح شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال بودجه شهرداری کرمان بیش از چهار هزار میلیارد تومان افزایش یافت که تلاش می‌کنیم از راه‌هایی به‌غیر از فروش زمین خام و ارزش افزوده آن را تا حد ممکن محقق کنیم.

کد خبر 692654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.