نخستین پرواز مسافری از فرودگاه گناباد پس از ۳۰ سال

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از برقراری نخستین پرواز مسافری فرودگاه گناباد پس از ۳۰ سال خبر داد.  

به‌گزارش ایمنا و به نقل از شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ کاپیتان رضا نخجوانی با اشاره به تحقق وعده دولت سیزدهم به مردم جنوب خراسان، اظهار کرد: با پیگیری‌های متعدد شرکت فرودگاه‌ها و مسئولان استانی و شهری از سازمان هواپیمایی کشوری، پس از ۳۰ سال پروازهای مسافری فرودگاه شهدای گناباد برقرار شد. در این راستا همزمان با میلاد مبارک حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)، پرواز هواپیمایی وارش در مسیر تهران- گناباد- تهران برقرار شد.

وی با بیان اینکه این پرواز به‌صورت هفتگی برقرار شده است، تصریح کرد: در نخستین پرواز بعد از افتتاح رسمی فرودگاه گناباد هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی وارش با ظرفیت ۱۵۰ نفر در ساعت ۱۲:۱۷ دقیقه ظهر امروز، سه‌شنبه (۱۱ مهر) مسافران را از تهران به گناباد منتقل می‌کند و در ساعت ۱۳:۴۰ در فرودگاه این شهرستان به زمین می‌نشیند.

فرودگاه شهدای گناباد، خرداد امسال با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و جمعی دیگر از مسئولان لشکری و کشوری به‌صورت رسمی افتتاح شد.

این فرودگاه با هزینه‌ای بالغ بر ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال و با مساحتی در حدود ۳۸۰ هکتار ساخته شده که دو هزار و ۷۰۰ متر، باند و دارای عرض ۶۰ متری است و تا فرودگاه مشهد ۲۷۰ کیلومتر، تا فرودگاه سبزوار ۳۰۰ کیلومتر و تا فرودگاه بیرجند در استان خراسان‌جنوبی ۲۱۸ کیلومتر فاصله دارد.

به گفته مسئولان، راه‌اندازی فرودگاه شهدای گناباد، موجب توسعه کمی و کیفی بخش‌های مختلف این شهرستان اعم از اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی شده و علاوه بر آن، بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت شهرستان‌های بجستان، تربت‌حیدریه، مه‌ولات، فیض‌آباد و دیگر شهرهای نزدیک به آن در خراسان‌رضوی و نیز شهرستان‌های فردوس، سرایان، خضری و دشت‌بیاض در شمال استان خراسان‌جنوبی از ظرفیت این فرودگاه برخوردار می‌شوند.

کد خبر 692648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.