اعتراضات در فنلاند به دنبال سیاست‌های رابین‌هود معکوس دولت

طی چند روز گذشته اعتصابات و اعتراضات مردم شادترین کشور دنیا، فنلاند، علیه دولت مبنی بر ترویج سیاست‌های رابین هود معکوس، به ضرر فقرا و به سود افراد ثروتمند، رو به افزایش نهاده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بسیاری از رهبران تجاری فنلاند مدعی شده‌اند که سیاست‌های رابین‌هود معکوس دولت مبنی بر اعمال تخفیف‌های مالیاتی به کاهش منافع فقرا و افزایش سودمندی برای افراد ثروتمند منجر شده است. همین تدابیر ترویج اعتراضات و اعتصابات روزافزون را میان مردم این کشور به دنبال داشته است. بسیاری از صاحبان کسب و کار و دانشجویان فنلاند بر این باور هستند که سیاست‌های رابین‌هود معکوس کاهش رفاه اجتماعی، فساد در اشتغال و به حداقل رساندن امنیت شغلی را برای آن‌ها رقم خواهد زد. جالب است بدانید که سیاست‌های رابین‌هود معکوس فنلاند محدودیت‌هایی را پیش روی دانشجویان بین‌المللی خواهان اقامت در کشور قرار داده و همین امر به مخالفت کارشناسان کشور نیز منجر شده است.

آغاز اعتصابات و اعتراضات مردمی

گزارش‌‎ها حاکی از آن است که اعتراضات و اعتصابات علیه سیاست‌های رابین‌هود معکوس دولت فنلاند ابتدا میان دانشجویان دانشگاه هلسینکی شکل گرفت و اظهارنامه ترتیب داده شده برای این منظور پس از حدود سه هفته بیش از هزار رأی موافق از سوی کارمندان دانشگاه را جذب کرد. بسیاری از محققان ادعا کرده‌اند که این اعتراضات با سرعتی چشمگیر در حال گسترش است و در صورت خاموش نشدن می‌تواند به‌زودی دانشگاه‌های سراسر فنلاند را در بر گیرد. کاهش حمایت‌های رفاهی دولت از دانشجویان طی چند سال گذشته و تشدید آن با سر کار آمدن دولت جدید عامل اصلی نگرانی این قشر از کشور به‌شمار می‌رود که حمایت شدید مدیران دانشگاه‌ها را به دنبال داشته است.

بسیاری از کارشناسان نیز اعتراضات خود را مبنی بر کاهش صدور مجوز اقامت به افراد خارجی آغاز کرده و مدعی شده‌اند که علت این تصمیم دولت را با وجود نیاز به هزاران نیروی کار خارجی برای انجام مشاغل مختلف نظیر پرستاری و مراقبت از افراد پیر در خانه‌های سالمندان درک نمی‌کنند. این افراد همچنین استدلال کرده‌اند که فنلاند برای تبدیل شدن به یکی از قدرتمندترین اقتصادهای فناوری‌-محور نیازمند بهره‌گیری از مهارت‌های دانشجویان بین‌المللی است پس نباید وضعیت اقامت برای آن‌ها را پیچیده کند.

به دنبال این اعتراضات، اعضای احزاب راست و چپ مجلس فنلاند نیز در مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند به این صورت که طرفداران حزب راست دانشجویان را مهاجمان حامی حزب چپ می‌دانند، حال آن‌که افراد حزب دموکرات آن‌ها را محکوم به کاهش رفاهیات دانشجویان کرده و این افراد را به خاطر نداشتن توجیه قانع‌کننده برای این تصمیمات مورد سرزنش قرار داده‌اند.

کد خبر 692587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.