۶۱ دوره آموزشی توسط شهرداری قم برگزار شد

مدیر کل سرمایه انسانی شهرداری قم گفت: طی ماه‌های نخست سال، ۶۱ دوره آموزشی برگزار شده که ۴۹ دوره تخصصی و ۱۲ مورد عمومی بوده است.

علی اصغر آمده در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص عملکرد این اداره کل اظهار کرد: حوزه منابع انسانی در شهرداری به جهت تنوع مشاغل چالش‌برانگیزتر است.

وی با اشاره به گستردگی فعالیت شهرداری و تنوع مشاغل افزود: در حوزه منابع انسانی تلاش شده فرآیندها و ابلاغیه‌ها متناسب با چارچوب‌های موجود پیش رود و از جمله موضوعات مورد توجه در این حوزه مسئله آموزش نیروی انسانی است.

مدیر کل سرمایه انسانی شهرداری قم بیان کرد: یکی از رویکردها در آموزش نیروی انسانی، نیازسنجی در چارچوب سرفصل‌های ابلاغی سازمان شهرداری‌ها و بر اساس تشخیص حوزه‌های تخصصی است.

وی گفت: ۱۹ حوزه تخصصی در شهرداری وجود دارد که هر یک به صورت جداگانه نیازسنجی شده و آموزش‌های مورد نیاز آنها مورد برنامه‌ریزی قرار گرفته است، تاکید مدیریت شهری نیز مبنی بر برگزاری دوره‌های کاربردی است تا آورده‌ای برای پرسنل داشته باشد.

آمده عنوان کرد: طی چهار ماهه نخست سال، ۶۱ دوره آموزشی برگزار شده که ۴۹ دوره تخصصی و ۱۲ مورد عمومی و از تمامی دوره‌ها ۵۷ دوره حضوری و چهار دوره مجازی بوده است، همچنین ۵۱ هزار نفر ساعت دوره آموزشی برگزار شده که بیشترین تعداد دوره‌های تخصصی در حوزه فضای سبز بوده است.

وی گفت: طبق آمار کشوری، ۲۰ ساعت دوره تخصصی در سال برای هر نفر سرانه است اما در شهرداری بالای ۴۰ ساعت در نظر گرفته شده است.

کد خبر 692461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.