آمستردام برای گردشگران مالیات سنگین وضع می‌کند

دولت محلی آمستردام به‌منظور حمایت از ساکنان تحت فشار افزایش هزینه‌های زندگی و مقابله با تأثیرات منفی گردشگری بیش‌ازحد، در تصویب بودجه ۲۰۲۴ مالیات توریستی را به‌شدت افزایش داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، یکی از بارزترین تغییرات در بودجه‌ریزی سال آینده شورای شهر آمستردام، افزایش مالیات توریستی در بخش‌های گردشگری شهر است. در این مالیات برای مسافران کشتی کروز نیز افزایش هزینه بازدیدکننده در نظر گرفته شده است.

طبق بودجه جدید، مالیات توریستی آمستردام قرار است ۱۲.۵ درصد افزایش یابد که این اقدام آن را به گران‌ترین هزینه از این نوع در اتحادیه اروپا تبدیل می‌کند. این افزایش با میانگین قیمت اتاق ۱۷۵ یورویی برای یک نفر، باعث افزایش مبلغ مالیات از ۱۵.۲۵ به ۲۱.۸۰ یورو برای هر شب اقامت در هتل‌های آمستردام در سال ۲۰۲۴ خواهد شد و مالیات مسافران کشتی کروز از ۸ به ۱۱ یورو برای هر بازدید کننده افزایش می‌یابد.

تعیین مالیات برای مسافران یک‌روزه

مطابق با بودجه‌ریزی جدید مسافران یک‌روزه شهر نیز در آینده مجبور به پرداخت هزینه خواهند بود، چراکه دولت محلی به نوبه خود به‌دنبال کاهش تأثیر تورم بر ساکنان بومی شهر از طریق تعیین انواع یارانه‌ها و طرح‌ها است، به این ترتیب مالیات بر دارایی و نرخ پارکینگ در سال آینده به نرخ فعلی خود باقی خواهد ماند، اما مالیات توریستی افزایش خواهد یافت. بنابراین از آنجا که آمستردام امسال پذیرای بیش از ۲۰ میلیون بازدیدکننده بود که بسیاری از آن‌ها تنها برای یک روز در شهر بودند، دولت تصمیماتی نیز در مورد تعیین نوعی هزینه برای مسافران یک‌روزه دارد.

آمستردام برای گردشگران مالیات سنگین وضع می‌کند

دولت استدلال کرد که بسیاری از ساکنان آمستردام هنوز هم به‌دلیل افزایش شدید قبلی قیمت‌ها تحت فشار قرار دارند، بنابراین هزینه‌های ساکنان در سال ۲۰۲۴ افزایش نخواهد یافت و بازدیدکنندگان در انجام وظایف اصلی شهر سهیم خواهند بود.

دولت باور دارد که این اقدام به آمستردام کمک می‌کند تا با عواقب گردشگری بیش از حد مقابله کند و تلاش بیشتری برای تمیز نگه داشتن خیابان‌ها و حل مشکلات حاد به وجود آمده در محله‌ها به کار گیرد. بنابراین در نهایت گردشگرانی هزینه نگهداری از محله‌ها و زیرساخت‌های آمستردام را پرداخت خواهند کرد که به این شهر محبوب هلند هجوم می‌آورند. در اصل این امر یک چرخش در مدیریت جریان گردشگری ایجاد می‌کند.

کد خبر 692410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.