کلاهبرداری ۳۰۰ میلیون ریالی با فروش لوازم جانبی موبایل

رئیس پلیس فتای استان اصفهان از شناسایی ادمین یکی از صفحات اینستاگرامی که با ترفند فروش لوازم جانبی موبایل اقدام به کلاهبرداری ۳۰۰ میلیون ریالی از شهروندان کرده بود ‌خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: در پی اعلام شکایت تعدادی از شهروندان با عنوان کلاهبرداری صفحه اینستاگرامی فروش لوازم جانبی موبایل به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته شاکیان با مشاهده صفحه اینستاگرامی فروش لوازم جانبی موبایل با قیمت مناسب و ارسال رایگان اقدام به سفارش کالای مورد نظر کرده که پس از واریز وجه هیچ کالایی برای آنها ارسال نشده و صفحه مورد نظر حذف شده است.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان ادامه داد: با اقدامات فنی و پلیسی، کارشناسان موفق به شناسایی متهم دریکی از استان‌های جنوبی کشور شدند و با هماهنگی مرجع قضائی وجوه کلاهبرداری شده مسدود و به حساب شاکیان عودت داده شد.

وی گفت: شهروندان از خرید یا پیش خرید کالا از سایت‌های متفرقه و فاقد مجوز یا شبکه‌های اجتماعی خودداری و اگر قصد خرید آنلاین دارند، از فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید کنند، زیرا این فروشگاه‌ها، مجاز، معتبر و ملزم به رعایت قوانین هستند.

سرهنگ مرتضوی خاطرنشان کرد: هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی می‌توانند مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش دهند.

کد خبر 692407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.