بهسازی محور علوی کاشان پاسخگوی بخشی از نیازهای گردشگران است

شهردار کاشان با بیان اینکه بهسازی این محور می‌تواند پاسخگوی بخشی از نیازهای گردشگران در زمان اوج حضور مسافران باشد، گفت: در فرآیندهای بهسازی، علاوه بر بناها، محوطه‌ها و فضاهای پیرامونی، محدوده‌های مجاور نیز ساماندهی و احیا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کیومرث محمدپور امروز _دوشنبه دهم مهرماه_ با اشاره به اینکه سال‌ها است که در ایام نوروز و گلاب‌گیری تمام محله و حتی خیابان‌های اطراف محله سلطان میراحمد قفل شده است و میهمانان به‌خاطر نبود فضای عمومی و خدمات حداقلی مستاصل هستند، اظهار کرد: طرح خیابان علوی شامل بدنه‌سازی، کف‌سازی و نورپردازی است و پروژه مرکز محله سلطان امیراحمد، علاوه بر این اقدامات ساماندهی فضاهای عمومی را نیز شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه بهسازی این محور می‌تواند پاسخگوی بخشی از نیازهای گردشگران در زمان اوج حضور مسافران باشد، به ساماندهی محورهای تاریخی در سایر نقاط کشور اشاره کرد و افزود: در فرآیندهای بهسازی، علاوه بر بناها، محوطه‌ها و فضاهای پیرامونی، محدوده‌های مجاور نیز ساماندهی و احیا می‌شود.

شهردار کاشان خاطرنشان کرد: مرکز محله سلطان امیراحمد دارای بناهای متعدد تاریخی بوده و ایده و طرح جامعی از نظر شهرسازی و منظر شهری ندارد.

محمدپور تعبیه فروشگاه صنایع‌دستی، محل عرضه منسوجات سنتی، معرفی حرفه و مشاغل همچون مسگری را از دیگر موارد در نظر گرفته شده برای مرکز محله دانست و گفت: بر اساس طرح مورد تأیید میراث فرهنگی، درمانگاه و مدرسه غیرتاریخی که دقیقاً در گلوگاه ورودی قرار گرفته است تسطیح می‌شود و سایر مراحل طرح پس از تأیید نهایی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به طرح بهسازی مرکز محله سلطان امیراحمد و خیابان علوی گفت: این طرح بر اساس مستندات و عکس‌های هوایی سال ۱۳۳۴ این محدوده تهیه شده و در مرحله اجرا قرار گرفته است.

کد خبر 692231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.