قطر، میزبان بزرگ‌ترین دیوار سبز جهان

دوحه، پایتخت قطر، میزبان بزرگ‌ترین دیوار سبز جهان در مسیری به نام «خیابان خلیفه» است که چهار منطقه را به هم متصل می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بزرگ‌ترین دیوار سبز جهان تمام امتداد خیابان خلیفه دوحه با مسیری به طول ۱۲ کیلومتر، چهار لاین و پنج تقاطع غیرهم‌سطح جدید را در بر گرفته است. مهندسان در پروژه احداث خیابان خلیفه به توسعه تقاطع غیرهم‌سطح شیب‌دار با یک دیوار عمودی سبز در تمام امتداد آن تمرکز کرده و توانسته‌اند چشم‌اندازی شگفت‌انگیز را برای سراسر آن به وجود بیاورند.

تلفیق تخصص و دانش محلی در توسعه بزرگ‌ترین دیوار سبز جهان

معماران کمپانی نخیل توسعه بزرگ‌ترین دیوار سبز جهان در دوحه را به عهده دارند که مهندسان آن به منظور طراحی هرچه بهتر پروژه به همکاری با مهندسان محلی پرداخته‌اند تا تخصص خود را با دانش محلی تلفیق کنند. نتیجه این همکاری به توسعه فضایی سبز به مساحت هفت هزار مترمربع منجر شده است که جایگاه بزرگ‌ترین دیوار سبز جهان را از آن خود کرده است.

قطر، میزبان بزرگ‌ترین دیوار سبز جهان

ویژگی‌ها و مزایای بزرگ‌ترین دیوار سبز جهان

دمای هوای منطقه طی روزهای داغ تابستان به ۵۰ درجه سلسیوس می‌رسد، سطح رطوبت بین ۳۰ تا ۹۰ درصد در نوسان می‌ماند و شاخص اشعه ماورای بنفش اغلب از ۱۱ بالاتر می‌رود، به همین علت تعبیه این دیوار سبز، نقش قابل‌توجهی در تهویه دمای منطقه ایفا می‌کند.

قطر، میزبان بزرگ‌ترین دیوار سبز جهان

مهندسان محلی دوحه به همراه کارکنان کمپانی نخیل در انتخاب گیاهان محلی برای این دیوار دقت زیادی را به کار برده و به کاشت گونه‌هایی پرداخته‌اند که بیشترین تنوع زیستی را برای منطقه به ارمغان می‌آورد. در واقع گل‌ها و گیاهانی که در این فضا کاشته شده است محیطی مناسب را برای رشد حشرات مختلف و مفید فراهم می‌آورد و از این طریق نه‌تنها به حفظ تنوع زیستی کمک می‌کند، بلکه در افزایش تنوع زیستی نیز بسیار اثربخش خواهد بود.

قطر، میزبان بزرگ‌ترین دیوار سبز جهان

علاوه بر این، پوشش گیاهی دیوار به تنظیم دمای سراسر محیط میزبان خود کمک می‌کند، ضمن این‌که به واسطه جذب گازهای گلخانه‌ای در کاهش آلودگی هوا و تغییرات اقلیمی بسیار اثربخش خواهد بود. گزارش‌ها حاکی از آن است که این دیوار ۳۵ هزار گیاه را در خود جا داده است که این مقدار می‌تواند سالانه ۱۰۰ تن دی‌اکسیدکربن را به خود جذب کند و از این طریق در به حداقل رساندن آلودگی هوا و تغییرات اقلیمی دوحه اثربخش باشد.

ایجاد یک چشم‌انداز سبز شگفت‌انگیز برای دوحه از دیگر مزایای بزرگ‌ترین دیوار سبز جهان به‌شمار می‌رود که طرح پیاده شده برای کاشت گیاهان متنوع، زیبایی آن را دوچندان نیز کرده است.

قطر، میزبان بزرگ‌ترین دیوار سبز جهان

کد خبر 692221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.