۷۸ دفتر مشاور املاک متخلف در رشت پلمب شد

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه طرح ساماندهی مسکن و مشاورین املاک و کافه‌های گیلان با قوت در حال اجرا است، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۷۸ مشاور املاک متخلف در رشت پلمب شده‌اند.

به گزارش ایمنا، تیمور پورحیدری روز یکشنبه نهم مهرماه در جلسه کمیسیون نظارت مرکز استان در سالن اجتماعات اداره صنعت، معدن و تجارت گیلان با تاکید بر اجرای طرح نظارتی ساماندهی مسکن و کافه‌ها اظهار کرد: این طرح با قوت تمام با بهره‌مندی از تمام ظرفیت‌های نظارتی در سراسر گیلان در حال اجرا است و برخوردها جدی‌تر می‌شود و این بی‌نظمی و اعمال خودسرانه برخی از مشاورین املاک و کافی‌ شاپ و… قابل پذیرش نیست.

وی با بیان اینکه بازرسین نهاد ریاست جمهوری به منظور رصد و اجرای مطلوب طرح ساماندهی مسکن در گیلان حضور دارند، افزود: تمام رؤسای اتحادیه‌های مشاوران املاک استان قبل از برخوردهای نظارتی سایر دستگاه‌ها، اقدام به خود نظارتی زیر مجموعه کرده و نسبت به نظم دهی مشاورین املاک در نقاط مختلف به سرعت اقدام کنند.

رئیس کمیسیون نظارت مرکز استان گیلان با فراخوان رئیس اتحادیه مشاورین املاک رشت در جلسه کمیسیون، به حساسیت و جدیت موضوع تاکید کرد و گفت: رعایت چارچوب تعیین شده در هنگام فعالیت و خدمات‌دهی مشاورین املاک به صورت مداوم گوشزد شود و واحدهای صنفی مشاورین املاک حق ندارند مبایعه‌نامه دستی فاقد کد رهگیری صادر کنند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه اخذ کارت مباشرت برای همکاران دارنده پروانه مشاورین املاک الزامی است، اظهار کرد: دارنده جواز کسب مکلف است در محل کسب خود حضور داشته باشد و اگر مباشر آن نیز کارت نداشته باشد، با پلمب واحد مواجه خواهد شد، همچنان که در شش ماهه امسال بیش از ۷۸ مشاور املاک در رشت پلمب شده است.

وی فعالیت ساختارمند کافه‌های رشت را لازم و ضروری دانست و افزود: برخی از کافه‌ها در انواع مختلف، به صورت غیرقانونی و غیرمجاز در حال فعالیت هستند که شناسایی شده‌اند و پس از اخطار لازم، به شدت با آن‌ها برخورد خواهد شد.

به گفته رئیس کمیسیون نظارت مرکز استان گیلان، صدور پروانه کافه‌های مختلف در یک اتحادیه صنفی تجمیع و نظام‌مند خواهد شد تا به صورت متمرکز در چارچوب موازین حقوقی نظام صنفی، شیوه فعالیت و نرخ خدمات آن‌ها به دقت رصد و نظارت شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان با همراهی اعضا جلسه به بررسی نرخ خدمات تعمیرکاران اتومبیل رشت پرداخت و گفت: پایه خدمات به صورت کارشناسی اعمال شود تا گیرندگان خدمات با بی‌نظمی در خدمات صنفی مواجه نشوند.

منبع: فارس

کد خبر 692205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.