بازگرداندن ۴۰ میلیارد از وجوه کلاهبرداری شده در فضای مجازی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان از مسدود کردن حساب بانکی ۵۶۴ کلاهبردار اینترنتی و بازگرداندن ۴۰ میلیارد ریال به مال‌باختگان خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: با پیگیری‌های مجدانه، تلاش شبانه‌روزی و رصد هوشمندانه کارشناسان پلیس فتای استان اصفهان، حساب ۵۶۴ حساب بانکی مربوط به کلاهبرداران اینترنتی در شهریورماه سال جاری مسدود و ۴۰ میلیارد ریال از این حساب‌ها کشف و به مال‌باختگان بازگردانده شد.

وی از شناسایی و مسدودسازی ۲۲۹ مورد لینک جعلی فیشینگ در شهریورماه خبر داد و افزود: دایرکنندگان این لینک‌های جعلی با به دام انداختن کاربران ناآشنا اطلاعات کارت بانکی آنها را به سرقت می‌بردند و در فرصت مناسب اقدام به خالی کردن آنها می‌کردند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: در شهریورماه سال جاری برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های بانکی و کلاهبرداری رایانه‌ای به ترتیب ۶۳ و ۴۵ درصد افزایش داشته است که این موضوع نشان می‌دهد شهروندانی که از اینترنت استفاده می‌کنند، هنوز آگاهی لازم در خصوص نحوه استفاده از پایانه‌های فروشگاهی اینترنتی ندارند و به هشدارهای امنیتی در این خصوص توجه نمی‌کنند.

وی ادامه داد: نداشتن توجه به هشدارهای امنیتی ارائه شده، مراجعه به سایت‌های غیرمجاز از طریق لینک‌های ناشناس و ثبت اطلاعات بانکی در این لینک‌ها، پرداخت بیعانه قبل از مشاهده و دریافت کالا، همچنین ثبت اطلاعات شخصی و خصوصی در سایت‌های ناشناس، از جمله دلایل به دام افتادن شهروندان در دام کلاهبرداران فضای مجازی است.

سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه کارشناسان پلیس فتای استان به صورت شبانه‌روزی آماده خدمت‌رسانی به شهروندان هستند، خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند سوال، درخواست، مشاهده موارد مشکوک یا گزارش‌های خود از جرایم فضای مجازی را در تمام ساعات شبانه‌روز با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ در میان بگذارند.

کد خبر 692063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.