چالش‌های تحولات حمل‌ونقل پاریس برای المپیک ۲۰۲۴

مدیران پاریس در تلاش هستند قابلیت دسترسی افراد دارای ناتوانی‌های جسمی را به وسایل حمل‌ونقل عمومی برای بازی‌های المپیک و پارالمپیک تابستان ۲۰۲۴ متحول کنند که این تصمیم چالش‌هایی نیز به دنبال داشته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پاریس میزبان بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ خواهد بود و به همین دلیل تحولاتی را برای آماده‌سازی شهر تجربه خواهد کرد. یکی از مهم‌ترین اقداماتی که مدیران برای این منظور در نظر گرفته‌اند افزایش دسترسی افراد دارای ناتوانی‌های جسمی به حمل‌ونقل شهری است که با نگرانی‌هایی مبنی بر تغییر روندهای وعده داده شده برای ایجاد تحولات درازمدت همراه بوده است. نکته جالب‌توجه در مورد پایتخت فرانسه این‌که شهر پر از موانع برای تردد راحت افراد دارای انواع ناتوانی‌های خفیف و شدید جسمی است و در صورت نبود تغییر در زیرساخت‌ها نمی‌تواند میزبان خوبی برای المپیک، به‌ویژه بازی‌های پارالمپیک، باشد.

تغییر دسترسی حمل‌ونقل برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴

مدیران پاریس از سال ۲۰۱۵ که برای میزبانی بازی‌های المپیک و پارالمپیک داوطلب شدند، اقدامات خود را برای بهبود فراگیری و دسترسی برای ۱۲ میلیون شهروند (حدود ۱۷ درصد) فرانسوی دارای انواع ناتوانی‌های جسمی، شناختی، حرکتی و ذهنی آغاز کرده‌اند. در این راستا، مسیرهای تردد و حتی خانه‌های مسکونی بسیاری با قابلیت دسترسی بیشتر در مکان‌های نزدیک به بازی‌های المپیک احداث شده و معابر و سازه‌های قدیمی نیز بهبودهای قابل‌توجهی را تجربه کرده است. البته اجرای بعضی از پروژه‌ها با هدف افزایش دسترسی افراد دارای معلولیت با چالش مواجه شده زیرا با ایجاد اختلال در پیاده‌سازی استراتژی‌های درازمدت شهر همراه است.

محققان پیش‌بینی کرده‌اند که بیش از ۳۵۰ هزار فرد دارای ناتوانی جسمی و ذهنی حین انجام بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ در پاریس در حال عبور و مرور خواهند بود که این تعداد به‌طور میانگین به چهار تا پنج هزار نفر با معلولیت جسمی در هر روز تفکیک می‌شود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که ۱.۵ میلیارد دلار به بهبود قابلیت دسترسی در ۲۷۰ ایستگاه راه‌آهن ملی در پاریس اختصاص داده شده و قرار است تردد را برای پنج هزار کاربر در هر روز تسهیل کند. علاوه بر این، دولت فرانسه در نظر دارد به ارائه خدماتی نظیر بالاتر بردن ارتفاع سکوها، ارتقای زنگ‌های هشدار صوتی و نصب تابلوهای راهنمایی در مسیرهای تردد افراد دارای معلولیت جسمی بپردازد تا از این طریق به بهبود عبور و مرور آن‌ها کمک کند. تکمیل تمام مسیرهای تردد اتوبوس‌های عمومی تا پیش از شروع بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ از دیگر اقدامات مدیران پاریس برای افزایش دسترسی به حمل‌ونقل شهری خواهد بود که بهبود تردد را برای افراد دارای انواع معلولیت‌ها به دنبال خواهد داشت.

چالش‌های تحولات حمل‌ونقل پاریس برای المپیک ۲۰۲۴

کد خبر 692043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.