۶ میراث ملموس و ناملموس در خطه طلایی ایران به ثبت ملی رسید

فرماندار شهرستان لنجان گفت: درحال حاضر شش میراث ملموس و ناملموس در زرین شهر به ثبت ملی رسیده است که ظرفیت خوبی در حوزه گردشگری به‌شمار می‌آید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا محمدی شامگاه _شنبه هشتم مهرماه _ در جمع هنرمندان و جوانان شهرستان لنجان اظهار کرد: نمایشگاه‌های گردشگری جایی برای دیده شدن ظرفیت‌های شهرهای ایران و مقاصد گردشگری آنها است.

وی افزود: اگر با برنامه‌ریزی درست، فرصت‌های سرمایه‌گذاری و ظرفیت‌های گردشگری شهرهای شهرستان لنجان شناسایی و معرفی شوند نتیجه خوبی حاصل خواهد شد و خوشبختانه مدیریت شهری زرین شهر در ادوار مختلف در نمایشگاه‌های گردشگری متعدد حضوری فعال داشته و امروز به واسطه معرفی ظرفیت‌های این شهر اتفاقات خوبی در خطه طلایی ایران رخ داده است.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: امروز بالغ بر شش میراث ملموس و ناملموس در زرین شهر به ثبت ملی رسیده است که ظرفیت خوبی در حوزه گردشگری به‌شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه یکی از بنیادی‌ترین ابعاد گردشگری، حوزه فرهنگی بومی محلی هر شهر و روستاست، ادامه داد: وجود شالیزارهای برنج در خطه طلایی ایران یکی دیگر از ظرفیت‌های گردشگری این شهر به‌شمار می‌آید که باید به شکل رویداد محور به آن پرداخته شود.

محمدی اضافه کرد: از ظرفیت محصولات کشاورزی چون برنج لنجان می‌توان به صورت غیرمستقیم برای توسعه بخش گردشگری بهره برد از این رو وقت آن رسیده با حمایت از کشاورزی فصلی نو را برای این قشر زحمت کش در شهرهای شهرستان لنجان از جمله زرین شهر رقم زد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری مذهبی در شهرستان لنجان گفت: آئین کهن سنگ‌زنی «شاق شاقو» یکی از آئین‌های کهن عزاداری به‌شمار می‌آید که برگرفته از تمدن غنی اسلامی بوده و هرساله در روز عاشورا با شکوهی بیشتر در زرین‌شهر برگزار می‌شود که این آئین نیز به ثبت ملی رسیده است.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: گردشگری مذهبی با اهداف مذهبی همراه بوده به عبارتی در بیشتر موارد هدف از این نوع گردشگری دیدار یک مرکز، یا جاذبه و آئین‌های مذهبی است که معمولاً به واسطه باورها و انگیزه‌ای مذهبی یا اعتقاداتی مبنی بر ثواب کردن صورت می‌گیرد و این فرصت در زرین شهر به خوبی مهیا است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه شهرداری زرین شهر با حضور در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، صنایع دستی و هتل‌داری اصفهان توانست معرفی زرین شهر را در ابعاد مختلف انجام دهد و امیدواریم معرفی این ظرفیت‌ها در نمایشگاه عاملی برای افزایش تقاضای سفر به شهرستان لنجان، معرفی مقاصد جذاب آن و جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی باشد.

کد خبر 691836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.