سیستم هوشمند مدیریت پسماندهای عمرانی و ساختمانی در یزد راه‌اندازی می‌شود

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد از راه‌اندازی سامانه هوشمند مدیریت پسماندهای عمرانی و ساختمانی در شهر یزد خبر داد و گفت: تاکنون ۱۱۴۰ خودروی حفار و غیر حفار در سامانه ثبت نام کرده‌اند.

محمدرضا برزگری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به طور میانگین در شهر یزد روزانه حدود ۹۰۰ تن پسماند عمرانی و ساختمانی، ۳۰۰ تن پسماند عادی خانگی، و حدود پنج تن پسماند عفونی در مراکز درمانی تولید می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های سازمان در راستای مدیریت پسماند در شهر یزد، گفت: به منظور مدیریت تولید و تخلیه نخاله‌های ساختمانی و عمرانی در سطح شهر یزد سامانه هوشمند مدیریت پسماندهای عمرانی و ساختمانی شکل گرفته است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد افزود: هدف این سامانه ساماندهی خودروهای حفار و خودروهای حمل پسماندهای عمرانی و ساختمانی فعال در این زمینه و نظارت دقیق‌تر بر محل‌های تخلیه این پسماندها است.

برزگری تصریح کرد: در برخی فرآیند جمع‌آوری پسماندهای عمرانی و ساختمانی شاهد تخلف خودروهای مرتبط به حمل و نقل و تخلیه غیرمجاز پسماندهای عمرانی و ساختمانی در سطح شهر و حریم شهر یزد بودیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی سیستم یکپارچه هوشمند مدیریت پسماندهای عمرانی و ساختمانی به آدرس اینترنتی https://cw.yazd.ir گفت: خودروهای حفار و پیمانکاران فعال در این زمینه با مراجعه به سایت ثبت‌نام خود را برای اخذ مجوز انجام می‌دهند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد با بیان اینکه تاکنون هزار و ۱۴۰ خودروی حفار و غیر حفار در سامانه ثبت شده است، اضافه کرد: خوشبختانه به منظور شناسایی و کدگذاری خودروهای حمل پسماندهای عمرانی و ساختمانی تاکنون درصد بالایی مجوز خود را دریافت کردند.

برزگری ادامه داد: این سامانه ضمن شناسایی خودروها از طریق شماره پلاک خودروها و برچسب‌های نصب شده منطبق با پلاک خودروها، مجوز تردد برای خودروهای مجاز به ورود مبادی گود تخلیه صادر می‌کند.

وی در زمینه بازیافت نخاله‌ها و پسماندهای ساختمانی، گفت: در صورت متناسب بودن آنالیز پسماندهای عمرانی و ساختمانی مخصوصاً با توجه به درصد بتن آن، امکان بازیافت این دسته از پسماند وجود دارد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد با اشاره به اینکه در شهر تهران دو خط ۱۰۰۰ تنی بازیافت نخاله‌های ساختمانی وجود دارد افزود: برخی از شهرها نیز به صورت آزمایشی به سمت گزینه‌های مختلف بازیافت رفته‌اند، اما تاکنون به صورت صنعتی اقدامی نشده است.

کد خبر 691824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.