کاهش نسبی دما و رعدوبرق با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، وضعیت هوای کشور را تشریح کرد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: روزهای شنبه و یکشنبه در ساعات بعدازظهر در شمال آذربایجان عربی، آذربایجان شرقی، بعضی نقاط استان‌های اردبیل، گیلان و ارتفاعات البرز، افزایش ابر، بارش پراکنده رخ می‌دهد.

وی افروز: روز دوشنبه این شرایط افزون بر مناطق ذکر شده برای بعضی نقاط استان‌های کردستان و کرمانشاه نیز پیش‌بینی می‌شود و روز سه‌شنبه در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و گیلان، رگبار و رعدوبرق و وزش باد و گاهی وزش باد شدید رخ می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه برای مناطقی از غرب، مرکز و جنوب تهران، در بعضی ساعات وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: روز چهارشنبه به تدریج با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر در استان‌های گیلان، مازندران، آذربایجان شرقی و غربی، بارش باران، وزش باد، کاهش نسبی دما و در بعضی مناطق، رعدوبرق همراه با وزش باد شدید رخ خواهد داد.

ضیائیان گفت: برای بعضی مناطق غرب کشور، ارتفاعات و دامنه‌های البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان، بارش پراکنده کاه‌ی وزش باد شدید و در مناطق مستعد ریزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود؛ همچنین از روز دوشنبه تا چهارشنبه خلیج فارس و چهارشنبه دریای خزر مواج است.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد با بیشینه ۲۹ و کمینه ۱۲ است و در روز _یکشنبه نهم مهرماه_ نیز صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد با بیشینه ۳۰ و کمینه ۱۲ پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 691742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.