کاهش شکاف دیجیتال میان شهروندان در آمریکا

جیم استریکلند، شهردار ممفیس در ایالات متحده آمریکا از افزایش سرمایه‌گذاری‌ها برای توسعه پهنای باند شهری با هدف تقویت دسترسی به اینترنت پرسرعت و کاهش شکاف دیجیتال بین شهروندان خبر داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، جیم استریکلند در نظر دارد اصلاحاتی را در قوانین مدیریتی ممفیس به وجود بیاورد تا به دنبال آن شهر را به یکی از بهترین مراکز هوشمند ایالات متحده آمریکا تبدیل کند. این اقدام با هدف افزایش قابلیت اتصال شهروندان به اینترنت از طریق توسعه پهنای باند شهری انجام خواهد شد و در تحقق طرح ممفیس ۳.۰ (با هدف کاهش شکاف دیجیتالی میان شهروندان و افزایش قابلیت دسترسی به اینترنت پرسرعت بی‌سیم برای عموم) بسیار اثربخش خواهد بود. استریکلند در نظر دارد سرمایه لازم برای اجرای استراتژی جدید خود را از ارائه‌دهندگان خدمات شبکه پهنای باند کنونی شهر تأمین و در عوض آن‌ها را از مزایای آینده برخوردار کند.

اجرای طرح افزایش پهنای باند شهری

به دنبال افزایش پهنای باند شهری در ممفیس، قابلیت تعاملات میان کمپانی‌های مختلف بهبود خواهد بیافت که این امر به سهم خود می‌تواند دسترسی به اینترنت پرسرعت را برای دست کم ۶۰ درصد از شهروندان و صاحبان کسب‌وکار همچنین ۶۰ درصد از خانواده‌های کم‌درآمد شهر را ممکن کند.

شهردار ممفیس ضرورت دسترسی ساکنان شهر به اینترنت پرسرعت را برابر با گاز، برق و آب دانسته و مدعی شده است در حال حاضر سرعت اینترنت در ممفیس نسبت به اغلب شهرهای دیگر ایالات متحده آمریکا بسیار پایین است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در حال حاضر بیش از ۳۲ هزار خانواده ساکن در ممفیس دارای اشتراک در هیچیک از خدمات اینترنتی شهر نیستند و این در حالی است که حدود ۴۵ درصد از شهروندان نیز از اینترنت با سرعت پایین بهره می‌برند. تعداد شهروندانی که از خدمات اینترنت پرسرعت بی‌سیم در ممفیس برخوردار هستند از ۲۵ درصد تجاوز نمی‌کند که این رقم ضرورت اعمال اقدامات اثربخش را برای بهبود پهنای باند شهری به تصویر می‌کشد.

استریکلند امیدوار است که توسعه شبکه پهنای باند بتواند به بهبود وضعیت جامعه دیجیتالی شهر کمک کند و از این طریق فرصت‌های اقتصادی بی‌شماری را به ارمغان بیاورد.

کاهش شکاف دیجیتال میان شهروندان در آمریکا

کد خبر 691680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.