ایران در حوزه دارو خودکفا شده است

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: پس از چند دهه از انقلاب اسلامی می‌توانیم بگوییم در حوزه دارو خودکفا شده‌ایم، تنها برخی داروهای معدود که تولید یا میزان مصرف آنها کم است در کشور تولید نمی‌شوند. تفاهم‌نامه زیادی بین شرکت‌های ایرانی و خارجی برای صادرات یا واردات دارو و مواد اولیه منعقد شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان غذا و دارو، سیدحیدر محمدی با بیان اینکه ایران به عنوان اولین تولیدکننده داروهای بیوسیمیلار در منطقه شناخته می‌شود، اظهار کرد: تمایل داریم به کشورهای همسایه تکنولوژی تولید این داروها را بفروشیم یا در تولید آنها سرمایه‌گذاری کنیم.

وی افزود: در نشست سازمان‌های غذا و دارو عضو شانگهای بر اشتراک توانایی و نقاط قوت کشورها با یک نگاه برد-برد برای تولید تأکید شد، در بین کشورهای عضو همکاری شانگ‌های، ایران از نظر تولید دارو در شرایط بسیاری خوبی است.

رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: تبادل اطلاعات ذیل کارگروه مشترکی که ایجاد می‌شود موجب باز شدن یک پنجره صادراتی برای دو کشور ایران و چین است، در نشست شانگ‌های موضوع تحریم‌های ظالمانه علیه نیز مطرح شد. صادرکننده ونتیلاتور به کشورهای اروپایی هستیم.

وی درباره نمایشگاه ایران فارما گفت: ۳۳ کشور خارجی نیز در نمایشگاه ایران فارما حضور داشتند، بیش از ۹۹ درصد بازار دارویی کشور در سال ۱۴۰۱ داروهای تولید داخل بودند.

محمدی خاطرنشان کرد: پس از چند دهه از انقلاب اسلامی می‌توانیم بگوییم در حوزه دارو خودکفا شده‌ایم، تنها برخی داروهای معدود که تولید یا میزان مصرف آنها کم است در کشور تولید نمی‌شوند. تفاهم‌نامه زیادی بین شرکت‌های ایرانی و خارجی برای صادرات یا واردات دارو و مواد اولیه منعقد شد.

کد خبر 691675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.