زیباترین شهرهای محصور در طبیعت دنیا

ویلمستاد در کوراسائو، ونکوور در کانادا، سن‌خوان در پورتوریکو و سیاتل در آمریکا به عنوان زیباترین شهرهای محصور در طبیعت دنیا شناخته شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بسیاری از گردشگران سراسر دنیا به منظور تعیین مقصد سفر خود، رهایی از هرج و مرج‌های شهرهای محصور در سازه‌ها و زیرساخت‌های بتنی را مورد نظر قرار می‌دهند و مایل هستند از مناطقی با بیشترین دسترسی به طبیعت بازدید کنند. اگرچه فضاهای سبز و پارک‌ها در بسیاری از شهرهای مختلف جهان به وفور قابل دسترسی است، با این حال شهرهایی از جهان نیز وجود دارد که علاوه بر برخورداری از فضاهای سبز بی‌شمار، در تمام اطراف خود در چشم‌اندازهای شهری محصور شده است. این شهرها اغلب در تمام روزهای سال میزبان گردشگران بسیاری است زیرا چشم‌اندازهای طبیعی آن‌ها در هر فصلی از سال، زیبایی اعجاب‌انگیز خود را دارد. در ادامه به معرفی زیباترین شهرهای محصور در چشم‌اندازهای طبیعی می‌پردازیم و عناصر طبیعی موجود در هر یک را معرفی می‌کنیم.

ونکوور، کانادا

اگرچه ونکوور همواره در میان گردشگران از محبوبیت بالایی برخوردار بوده، با این حال شهرت آن طی چند سال گذشته میان مردم جهان افزایش قابل‌توجهی را تجربه کرده است. ونکوور به عنوان همتای بی‌نظیر آمریکای شمالی شناخته شده زیرا سراسر پوشیده در آب، کوه یا تلفیقی از این دو منبع طبیعی است. پیست‌های اسکی در حداکثر ۳۰ دقیقه‌ای از مرکز شهر به وفور قابل دسترسی است و سواحل میزبان نور بی انتهای خورشید سیل عظیمی از ساکنان شهر و گردشگران را به سمت خود جذب می‌کند. وجود جنگل‌های بارانی و پوشش‌های کاملاً سبز از دیگر ویژگی‌های ونکوور به‌شمار می‌رود که آن را به یکی از شهرهای زیبای محصور در طبیعت جهان تبدیل کرده است. گردشگران فرصت‌های بی‌شمار ماجراجویی در کلان‌شهر کانادایی را به عنوان یکی از مهم‌ترین انگیزه‌های سفر به ونکوور معرفی کرده‌اند که دسترسی به عناصر طبیعی امکان ماجراجویی را برای آن‌ها فراهم آورده است.

زیباترین شهرهای محصور در طبیعت دنیا

سیاتل، ایالات متحده آمریکا

وجود فضاهای سبز بی‌شمار در سیاتل طی تمام سال، علت اصلی نامگذاری این شهر به عنوان «شهر زمرد» محسوب می‌شود. از محبوب‌ترین فعالیت‌های مردم در این شهر می‌توان به قایق‌سواری، ماهیگیری، تماشای وال‌های در حال بازی، کوهنوردی و قدم زدن در سه پارک ملی شگفت‌انگیز اطراف شهر اشاره کرد. موقعیت جغرافیای سیاتل نیز در دسترسی آن به عناصر طبیعی نقش مهمی ایفا کرده چراکه در شرق خود به دریاچه واشنگتن نزدیک است و در غرب به دریاراه پیوجت منتهی می‌شود.

زیباترین شهرهای محصور در طبیعت دنیا

ویلمستاد، کوراسائو

ویلمستاد، پایتخت کوراسائو، شهری بندری محسوب می‌شود که در لیست میراث جهانی یونسکو قرار دارد و به عنوان شهر فرهنگ و معماری شناخته شده است. این شهر مدخلی ورودی برای ۳۸ ساحل از سراسر کشور به‌حساب می‌آید و به همین دلیل تردد در آن به وفور انجام می‌شود. ویلمستاد سراسر پوشیده در مرجان‌هایی است که زندگی دریایی را به زیبایی تمام به تصویر می‌کشد و به واسطه همین ویژگی، گردشگرانی را از سراسر دنیا برای انجام تفریحات آبی به سمت خود دعوت می‌کند. بسیاری از بازدیدکنندگانی که به پایتخت کوراسائو سفر می‌کنند، سواحل شهر را زیباترین نقاط آن می‌دانند و این در حالی است که صخره‌های مرجانی ویلمستاد نیز پس از سواحل بیشترین گردشگر را به خود جذب می‌کند.

زیباترین شهرهای محصور در طبیعت دنیا

سن‌خوان، پورتوریکو

سن‌خوان در جهان به علت خیابان‌هایی با سنگفرش‌های شگفت‌انگیز و خانه‌های رنگارنگ خود شهرت دارد، ضمن این‌که وجود چشم‌اندازهای بی‌شمار در سراسر اطراف شهر نظیر آبشارهای زیبا، قلعه‌هایی با قدمت چندین قرن، میدان‌های تاریخی، سواحل گرم و فرهنگ غنی در محبوبیت شهر میان گردشگران نقش مهمی ایفا کرده است. اگرچه همه این ویژگی‌ها در جذابیت سن خوان بسیار اثربخش بوده، با این حال اطراف شهر را دنیایی بسیار اعجاب‌انگیز و مملو از گنجینه‌های سبز و طبیعی فرا گرفته و آن را به یکی از توریست‌پذیرترین شهرهای دنیا تبدیل کرده است.

سن‌خوان در جهان به «جزیره اسرارآمیز» شهرت دارد که علت آن به برخورداری از ۳۰۰ ساحل و ۱۴ جنگل نسبت داده شده است. هر یک از این فضاهای طبیعی ویژگی‌های خاص خود را دارد و بازدیدکنندگان را به ماجراجویی برای کشف اسرار متفاوتی دعوت می‌کند. قایق‌سواری از محبوب‌ترین تفریحات گردشگران سن‌خوان محسوب می‌شود و ماجراجویی در مورد طبیعت طرفداران بسیاری را به خود جذب می‌کند.

زیباترین شهرهای محصور در طبیعت دنیا

کد خبر 691578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.