جشنواره آش و صنایع دستی فرصتی برای همدلی اقوام مختلف است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: جشنواره آش و صنایع دستی فرصتی برای همدلی اقوام مختلف کشور است.

به‌گزارش خبرنگار ایمنا، سید سعید صفوی روز جمعه هفتم مهرماه در مراسم افتتاحیه جشنواره آش اظهار کرد: آش و هنر دست یادگار پیشینیان ما هستند و وظیفه ما حفظ و کاربردی کردن آنهاست.

وی افزود: امروز جشنواره آش و نمایشگاه صنایع دستی فرصتی شده است که با انسجام و وحدت اقوام مختلف گرد هم بیاییم و هنرنمایی کنیم.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: صنعت گردشگری یک صنعت فراسازمانی است یکی از نکات بارز نمایشگاه صنایع دستی زنجان را حضور پررنگ شهرها و روستاهای جهانی و ملی صنایع دستی در نمایشگاه عنوان کرد و افزود: همزمان با این دو رخداد شب‌های فرهنگی نیز برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: برای مدیریت بهتر، بخش سوغات نمایشگاه صنایع دستی به بخش خصوصی سپرده شده که با همکاری شهرداری زنجان و میراث فرهنگی استان برگزار می‌شود.

صفوی خاطرنشان کرد: زمان برگزاری این دو رویداد به دلیل تقارن ماه محرم و صفر با تابستان امسال در مهر در نظر گرفته شد ولی از سال آینده طبق روال قبلی خود در فصل تابستان برگزار می‌شود.

وی با تقدیر از همکاری و همراهی مجموعه استانی در برگزاری این دو رویداد مهم بیان کرد: خوشبختانه در زمینه اعطای تسهیلات گردشگری هم اتفاقات خوبی رخ داده است.

کد خبر 691516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.