نخستین گام برای بهره‌مندی از هوش مصنوعی تربیت نیروی انسانی است

رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان گفت: نخستین گام برای بهره‌مندی از هوش مصنوعی، تربیت نیروی انسانی و استفاده از سرمایه نیروی انسانی متخصص در زمینه هوش مصنوعی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین ربانی امروز _جمعه، هفتم مهرماه _ در گردهمایی فعالان هوش مصنوعی و اولین رویداد سالانه هوش مصنوعی اصفهان اظهار کرد: این روزها موضوع هوش مصنوعی مورد توجه قرار گرفته که پیشرفت‌های قابل توجه در عرصه سخت‌افزار و نرم‌افزاری از دلایل آن است.

وی افزود: با توجه به وابستگی هوش مصنوعی به اطلاعات و داده‌های عمیق، توسعه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری صورت گرفته است، بنابراین ابزارهای هوش مصنوعی به صورت متداول در جوامع استفاده می‌شود.

رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان با اشاره به اینکه در اغلب کشورها سند هوش مصنوعی وجود دارد، گفت: حکمرانی داده در بحث فرهنگ‌سازی، آموزش و مباحث اقتصادی و… دخیل است.

وی اضافه کرد: برخی از کشورها درصددند ۲۰ درصد بودجه‌های خود را از درآمد هوش مصنوعی به دست آورند، به طور مثال در سند کشور چین پیش‌بینی شده تا هفت هزار میلیارد دلار از هوش مصنوعی حاصل شود.

ربانی تاکید کرد: نخستین گام برای بهره‌مندی از هوش مصنوعی، تربیت نیروی انسانی و استفاده از سرمایه نیروی انسانی متخصص در زمینه هوش مصنوعی است.

وی گفت: در سطح حاکمیتی هم به بحث هوش مصنوعی پرداخته شده و جزو ده کشور اول دنیا بوده و اقدامات خوبی در زمینه آموزش و پژوهش هوش مصنوعی در ایران داشته‌ایم، اما در زمینه فناوری مرتبط با هوش مصنوعی رتبه خوبی در جهان نداریم.

رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان اضافه کرد: در این گردهمایی درصدد هستیم به این موضوع بپردازیم، در استان اصفهان نزدیک به دو سال به صورت خاص به هوش مصنوعی پرداخته شده است، رونمایی از پلتفرمی در گردهمایی هوش مصنوعی خواهیم داشت که در آن فعالان و شرکت‌های فعال هوش مصنوعی قرار دارند.

وی تصریح کرد: از طریق این پلتفرم هوش مصنوعی، می‌تواند صادرات صورت گیرد، درصدد هستیم در سایه برگزاری این گردهمایی یک بستر تسهیل‌گری بین شرکت‌ها و هلدینگ‌های دارای نیاز با فعالان هوش مصنوعی به منظور تفاهم‌نامه و قرارداد را فراهم کنیم.

کد خبر 691482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.