آئین افتتاح پنجمین دوره اعطای جایزه مصطفی (ص) آغاز شد

آئین افتتاح پنجمین دوره اعطای جایزه علمی و فناوری مصطفی (ص) در مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شامگاه_ جمعه هفتم مهرماه_ آئین افتتاح پنجمین دوره اعطای جایزه بین‌المللی مصطفی (ص) به میزبانی کلان‌شهر اصفهان و در مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان آغاز شد.

جایزه مصطفی (ص) در سال ۲۰۱۳ میلادی به عنوان نماد برابری علمی در سطح بین‌الملل معرفی شد. این جایزه علم و فناوری از محققان و دانشمندان برتر با تمرکز بر کمک به جهان اسلام تقدیر می‌کند و چندین موضوع از جمله فناوری اطلاعات و ارتباطات، علوم زیستی و علوم نانو را پوشش می‌دهد.

حدوداً از ۲۰ سال گذشته کشورهای اسلامی مانند کشور مالزی، اندونزی، کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و ایران حرکت خوبی را در جهت اثبات جهان اسلام در دنیا علم آغاز کرده‌اند. رویداد مصطفی زمانی اثرگذار خواهد بود که همه کشورهای اسلامی در آن مشارکت داشته باشند.

جایزه مصطفی (ص) به منظور ارج نهادن به دستاورهای دانشمندان بزرگ کشورهای اسلامی در نظر گرفته شده است و این جایزه بستری برای شناخت و تجلیل از دستاورهای چشمگیر مردم و سازمان‌ها را فراهم می‌کند. با ارج نهادن به تحلیلگران و محققان خارق‌العاده، تعهدات آن‌ها در جهت پیشرفت علم و فناوری و توسعه در این زمینه برجسته می‌شود.

بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) به دنبال توانمندسازی محققان و تحلیلگران از کشورهای اسلامی است و به پیشرفت این کشورها کمک قابل‌توجهی می‌کند. این جایزه طیف گسترده‌ای از رشته‌های علمی را پوشش می‌دهد و میزان پیشرفت چشمگیر افراد در رشته‌های مختلف را افزایش می‌دهد.

چهار دوره از این رویداد در تهران برگزار شده است و امسال نخستین سالی است که برگزاری آن به شهری غیر از پایتخت سپرده شده است.

کد خبر 691444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.