جراحی قطع تشنج‌ کودکان در دانشگاه علوم پزشکی ایران

جراحی برای قطع و کنترل تشنج‌ کودکان در دانشگاه علوم پزشکی ایران برای نخستین‌بار در کشور و غرب آسیا صورت پذیرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، برای نخستین بار در ایران و غرب آسیا نخستین عمل جراحی تومور هامارتوم هیپوتالاموس در یک کودک ۸ ساله به روش کم تهاجمی «S.R.T» «استریوتاکتیک رادیوفرکونسی ترموکواگولیشن» صورت گرفت.

این جراحی آخرین متد با بهترین اثر درمانی و حداقل عوارض در مقایسه با روش‌های دیگر جراحی مانند جراحی باز مغز، جراحی اندوسکوپی و گامانایف در دنیا است و بیماران ایرانی دیگر مجبور به اعزام برای کشور ژاپن جهت این جراحی نیستند.

بر این اساس به‌روزترین و جدیدترین پروتکل درمانی این اقدام در دانشگاه علوم پزشکی ایران با همکاری گروه‌های فوق تخصصی استریوتاکسی و فانکشنال جراحی مغز و اعصاب «دکتر منصور پرورش» و اپی لپسی نورولوژی «دکتر فرزاد سینا و دکتر حمصیان» در بیمارستان رسول اکرم (ص) با موفقیت کامل انجام شد.

این عمل جراحی برای کنترل تشنج‌های مقاوم به درمان ناشی از تومور هامارتوم هیپوتالاموس انجام پذیرفت و بلافاصله پس از این جراحی کم تهاجمی به طور کامل تشنج‌ها کنترل شد و بیمار هیچ‌گونه عارضه جانبی پیدا نکرد.

این نوع اقدام جراحی آخرین متد جراحی با بهترین اثر درمانی و حداقل عوارض در مقایسه با روش‌های دیگر جراحی مانند جراحی باز مغز، جراحی اندوسکوپی و گامانایف در دنیا است و در بیمارانی که مجبور به اعزام به کشور ژاپن برای این جراحی هستند، اکنون با انجام موفقیت آمیز آن به دست متخصصین دانشگاه علوم پزشکی ایران، ارائه این خدمت به بیماران ایرانی و بیماران سایر کشورهای منطقه، ممکن و در دسترس خواهد بود.

منبع: فارس

کد خبر 753338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.