افزایش حمل‌ونقل ریلی کالا در هرمزگان

سرپرست اداره کل راه‌آهن منطقه هرمزگان گفت: سه میلیون و ۱۹۴ هزار تن کالا طی شش ماه نخست امسال از راه ریلی در استان بارگیری شد که از لحاظ تناژی نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی راه آهن هرمزگان، علیرضا نصیری برازنده اظهار کرد: در این مدت ۵۳ هزار و ۸۶۹ واگن بارگیری محموله نیز انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد رشد داشته است.

وی بیشترین رشد بارگیری انجام شده در ۶ ماه سال جاری را کانتینر مس یاد کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل در تناژ ۶۳ درصد و در تعداد واگن ۶۲ درصد افزایش بارگیری داشته است.

سرپرست اداره کل راه‌آهن منطقه هرمزگان افزود: همچنین در این مدت از رشد ۱۰ درصدی تخلیه محموله با چهار میلیون و ۴۸ هزار تن و رشد ۹ درصدی تعداد واگن با تخلیه ۶۷ هزار و ۴۰۰ واگن بوده است.

نصیری برازنده ادامه داد: در تخلیه محمولات از راه ریلی در ۶ ماهه نخست امسال بیشترین رشد تخلیه گوگرد خام بوده است که در تناژ ۱۶۲ درصد و در تعداد واگن ۱۶۳ درصد افزایش داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: عمده محمولات مواد معدنی، پتروشیمی، نفتی، گوگرد، آهن آلات و فولادی و کانتینری در استان است.

سرپرست اداره کل راه‌آهن منطقه هرمزگان با بیان اینکه در شش ماه ابتدایی سال جاری بیش از ۵۹۰ هزار نفر برای مسافرت قطار را انتخاب و از خدمات ریلی استفاده کردند، تصریح کرد: این آمار نشان‌دهنده رشد سه درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

کد خبر 691413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.