تاکسی‌های پرنده در المپیک ۲۰۲۴ پاریس / تبدیل درختان مرده به آثار هنری در میلان

جدیدترین خبرهای شهرهای جهان ایمنا را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، «تبدیل تیرهای چراغ برق به شارژر خودروهای برقی در لندن»، «تاکسی‌های پرنده در المپیک ۲۰۲۴ پاریس»، «مدیریت ترافیک در ولینگتون با هوش مصنوعی»، «افزایش زیرساخت‌های هوشمند در بریتانیا»، «هوش مصنوعی؛ راهکاری برای مقابله با اخبار جعلی»، «توسعه مدارس سبز خورشیدی در بارسلونا»، «تبدیل درختان مرده به آثار هنری در میلان»، «راه‌اندازی خطوط متروی خودکار در پاریس»، «فنلاند میزبان نخستین قطارهای شهری کربن‌صفر» و «رونمایی از جاذبه رمزآلود زیرزمینی بریتانیا» را در این بسته خبری مدیریت شهرهای جهان ایمنا بخوانید.

تبدیل تیرهای چراغ برق به شارژر خودروهای برقی در لندن

شارژ خودروهای الکتریکی به‌طور گسترده در مناطق مختلف لندن، پایتخت انگلستان، توسعه خواهد یافت، چراکه به‌تازگی از هر پنج خودروی فروخته شده در لندن، دو مورد از نوع الکتریکی بوده و همین امر نصب ایستگاه‌های جدید شارژ را برای افزایش دسترسی کاربران به یک ضرورت تبدیل کرده است. به‌زودی هزار و ۵۰ ایستگاه شارژ در دو منطقه از لندن با سرعت شارژ پنج کیلووات نصب خواهد شد که قابلیت پر شدن باطری‌های خودروهای برقی را در کمتر از دو ساعت ممکن می‌کند. این ایستگاه‌ها به‌طور مستقیم به تیرهای چراغ برق خیابان‌ها نصب می‌شود و همین امر اشغال فضا به وسیله آن‌ها را به حداقل خواهد رساند. هر منطقه میزبان ۵۲۵ نقطه شارژ جدید در نزدیکی منازل مسکونی و مراکز تجاری خواهد بود و تعیین نصب محل آن‌ها بر اساس نظرات شهروندان در وب‌سایت شهر انجام خواهد شد.

تاکسی‌های پرنده در المپیک ۲۰۲۴ پاریس

پاریس در نظر دارد که سرویس تاکسی هوایی برقی را برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ مورد استفاده قرار دهد. به این ترتیب یک سرویس تاکسی هوایی برقی در شهر پاریس برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ در نظر گرفته شده است که می‌توان از آن برای حمل‌ونقل افراد، بسته‌ها، لوازم پزشکی و سفرهای اضطراری بهره برد.

به‌منظور سوار شدن به تاکسی هوایی باید در ابتدا احراز هویت بیومتریک صورت بگیرد، مسافران در یک سالن کوچک مسافربری منتظر می‌مانند و پنج دقیقه قبل از حرکت سوار تاکسی هوایی می‌شوند، سپس دوباره احراز هویت می‌شوند و به آن‌ها اجازه پرواز داده می‌شود؛ تاکسی هوایی برقی یادشده می‌تواند در یکی از پنج منطقه مشخص شده در پاریس فرود بیاید.

اطلاعات ارائه‌شده نشان می‌دهد که این وسایل‌نقلیه چهار برابر آرام‌تر از یک هلیکوپتر هستند و میزان انتشار کربن در هوا را نیز به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهد. مقامات مربوطه اعلام کرده‌اند که اشکال جدید حمل‌ونقل هوایی در مرحله اول به حمل‌ونقل هوایی کم‌کربن اشاره دارد.

تاکسی‌های پرنده در المپیک ۲۰۲۴ پاریس / راه‌اندازی خطوط متروی خودکار در پاریس

مدیریت ترافیک در ولینگتون با هوش مصنوعی

اعضای شورای شهر ولینگتون، پایتخت نیوزلند، به‌زودی قابلیت مدیریت بهتر ترافیک شهری را از طریق دوربین‌های مجهز به هوش مصنوعی فراهم خواهند آورد. به‌زودی شبکه‌ای از سنسورهای جدید هوش مصنوعی در دوربین‌های این شهر تعبیه خواهد شد که قابلیت جمع‌آوری داده‌های زمان واقعی را در مورد ترافیک فراهم می‌آورد.

این داده‌ها پس از تجزیه و تحلیل در مرکز پرازش، مدیران حمل‌ونقل شهر را قادر به اعمال اقدامات اثربخش و مقرون به صرفه برای کاهش ترافیک در معابر مختلف شهر سوق خواهد داد و از این طریق به افزایش ایمنی معابر کمک خواهد کرد.

داده‌هایی که در دوربین‌ها ثبت می‌شود، اطلاعاتی را در زمینه تعداد کاربران، مسیرهای سفر و سرعت حرکت خودروها، کامیون‌ها، دوچرخه‌ها، اسکوترها، اتوبوس‌ها و عابران پیاده خیابان‌های پایتخت ولینگتون فراهم خواهد آورد.

افزایش زیرساخت‌های هوشمند در بریتانیا

اجرای آزمایشی پروژه‌های افزایش زیرساخت‌های هوشمند در لندن بریتانیا به‌تازگی آغاز شده و قرار است تغییرات قابل‌توجهی در بهبود کیفیت مناطق شهر اتفاق افتد. به این ترتیب به‌زودی سنسورهای اینترنت اشیا به‌طور گسترده در سراسر مناطق کینگستون لندن نصب خواهد شد و قابلیت دسترسی مدیران را به داده‌های شهری برای اعمال اقدامات زودهنگام افزایش خواهد داد. این سنسورها که به هوشمندسازی زیرساخت‌های کینگستون کمک خواهد کرد، با هدف بهبود ارائه خدمات شهری نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مهم‌ترین خدماتی که در رویکرد جدید ارتقا خواهد یافت شامل تقویت اتصال به اینترنت، بهبود ارائه خدمات توسط اعضای شورای شهر و افزایش امنیت عمومی است. در این راستا، ایستگاه‌هایی برای میزبانی از سنسورهای جدید در مناطق مختلف شهر نصب خواهد شد که سلول‌های کوچک متعددی را برای بهبود کیفیت دوربین‌های دیجیتالی در بر خواهد گرفت.

جالب این‌که این دوربین‌ها با هدف نظارت بر ترافیک شهری نصب نمی‌شود، بلکه قرار است امنیت عمومی را از طریق ردیابی رفتارهای غیراخلاقی و جنایی شهروندان افزایش دهد.

هوش مصنوعی؛ راهکاری برای مقابله با اخبار جعلی

هوش مصنوعی به‌عنوان یکی از مشخصه‌های بارز عصر دیجیتال شناخته می‌شود که در تمام جنبه‌های زندگی بشر قابل استفاده است و می‌توان از آن به‌عنوان راهکاری برای مقابله با اخبار جعلی نیز بهره برد. این ابزار در بسیاری از صنایع مانند مراقبت‌های بهداشتی، امور مالی، حمل‌ونقل، سرگرمی و تولید استفاده می‌شود، با این حال می‌تواند به‌عنوان راهکاری بالقوه برای مبارزه با گسترش اخبار جعلی در عصر دیجیتال مورد استفاده قرار گیرد.

هوش مصنوعی را می‌توان به روش‌های مختلفی برای مبارزه با اخبار جعلی هدایت کرد. الگوریتم‌های این فناوری می‌توانند با تجزیه‌وتحلیل مقالات خبری، پست‌های رسانه‌های اجتماعی و سایر محتواها، فرآیند بررسی واقعیت‌ها را خودکار و از صحت آن‌ها اطمینان حاصل کنند یا از طریق مقایسه اخبار با منابع و پایگاه‌های اطلاعاتی قابل اعتماد، اطلاعات نادرست احتمالی را شناسایی و آن را برای بررسی بیشتر توسط متخصصان انسانی علامت‌گذاری کند.

از سوی دیگر چت‌بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و رابط‌های تعاملی می‌توانند به‌عنوان مربیان بشر عمل کنند و با پرورش مهارت‌های سواد رسانه‌ای و تشویق تفکر انتقادی، آن‌ها را به‌سمت شناسایی و ارزیابی انتقادی مقالات خبری راهنمایی کنند.

توسعه مدارس سبز خورشیدی در بارسلونا

مدیران مدارس بارسلونا در اسپانیا با هدف کاهش اثرات ناشی از تغییرات اقلیمی در نظر دارند طرح توسعه مدارس سبز را در شهر اجرا کنند. طرح کنترل آب‌وهوای مدارس به منظور کاهش انتشار گازهای آلاینده و به حداقل رساندن تغییرات اقلیمی در بارسلونا ۱۰۰ میلیون یورو هزینه در بر خواهد داشت. این طرح در بعضی از مدارس عمومی شهر در حال اجرا است و اعمال اقداماتی شامل اندازه‌گیری دما به منظور کاهش کربن و سازگارسازی محیط با تغییرات اقلیمی از طریق نصب پنل‌های خورشیدی بر بام مراکز است.

مدیران بارسلونا ادعا کرده‌اند که برنامه کنترل آب‌وهوا را بین سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۹ در ۱۷۰ مدرسه و از طریق نصب پنل‌های خورشیدی به‌منظور تأمین انرژی تجدیدپذیر برای این مراکز پیاده خواهند کرد.

تاکسی‌های پرنده در المپیک ۲۰۲۴ پاریس / راه‌اندازی خطوط متروی خودکار در پاریس

تبدیل درختان مرده به آثار هنری در میلان

طی ماه جولای در حالی که جنوب ایتالیا درگیر گرمای سوزان و آتش‌سوزی‌های جنگلی بود، منطقه لومباردی و شهر میلان در معرض تگرگ همراه با بادهای شدید قرار گرفته بود و این فاجعه منجر به سقوط صدها درخت در سطح شهر شد.

مسئولان تصمیم گرفته‌اند این رویداد غم‌انگیز را به خاطره‌ای شیرین تبدیل کنند و با حرکتی نمادین، زندگی دوباره‌ای به درختان مرده بدهند. آن‌ها از هنرمندان شهر دعوت کردند تا طرح‌های خود را برای تبدیل درختان مرده شهر به آثار هنری ارائه دهند.

این ابتکار برای ترغیب ساکنان به تفکر در مورد آینده زندگی شهری و توجه به تغییرات آب‌وهوایی است. پیش از این نیز مسئولان رم درختان مرده شهر را در پارک‌های مختلف به دست هنرمندان سپردند تا آن‌ها را به آثار هنری زیبا نظیر مجسمه تبدیل کنند.

راه‌اندازی خطوط متروی خودکار در پاریس

پاریس از راه‌اندازی دو خط مترو خودکار در اکتبر ۲۰۲۶ خبر داد. این خطوط به استانداردهای بین‌المللی دست پیدا خواهد کرد تا با سیستم‌های خودکار در دوحه، دوبی و شانگهای قابل مقایسه باشد و در صورت اجرایی شدن، سیستم حمل‌ونقل پاریس کارآمدتر و ایمن‌تر خواهد، زمان سفر به مناطق مختلف شهر کاهش پیدا می‌کند و افراد بیشتری تشویق می‌شوند از مترو استفاده کنند.

با معرفی این دو خط مترو، ایستگاه‌های مختلف در سطح شهر به یکدیگر متصل خواهند شد و دسترسی افراد به وسایل حمل‌ونقل عمومی بهبود پیدا می‌کند. علاوه بر این، مراکز کلیدی در پایتخت به یکدیگر متصل می‌شوند و انتظار می‌رود پس از تکمیل پروژه، خطوط مترو روزانه ۲۰۰ هزار مسافر را جابه‌جا کنند.

فنلاند میزبان نخستین قطارهای شهری کربن‌صفر

احداث نخستین خط راه‌آهن قطار کربن‌صفر شهری در مسیر بین هلسینکی و اسپو فنلاند به پایان رسیده است. این پروژه قرار بود تا تابستان سال ۲۰۲۴ به پایان برسد، با این حال مدیران از تکمیل آن خبر داده و مدعی شده‌اند از ماه آینده تردد در آن امکان‌پذیر خواهد شد. البته خدمات این مسیر محدود خواهد بود و این روند تا زمانی که وسایل‌نقلیه بیشتری برای حمل مسافران در این مسیر خریداری شود، ادامه خواهد یافت.

مدیران حمل‌ونقل فنلاند ادعا کرده‌اند که تمام خودروهای مسیر جدید کربن‌صفر خواهد بود و بیش از وسایل‌نقلیه مشابه قبلی در کشور آسایش را حین تردد برای مسافران فراهم خواهد آورد. خط جدید در مسیری به طول ۲۵ کیلومتر تعداد ۳۴ ایستگاه را برای توقف مسافران در بر خواهد گرفت و امکان سوار شدن آن‌ها را به متروهای شهری فراهم خواهد آورد. جالب این‌که در امتداد این خط آهن، مسیرهای متعددی نیز برای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری توسعه یافته است تا مسافران بتوانند پس از پیاده شدن از هر ایستگاه، به روش پایدار سفر خود را به سمت مقصد ادامه دهند.

تاکسی‌های پرنده در المپیک ۲۰۲۴ پاریس / راه‌اندازی خطوط متروی خودکار در پاریس

رونمایی از جاذبه رمزآلود زیرزمینی بریتانیا

لندن از برنامه ۲۶۸ میلیون دلاری تبدیل مجموعه‌ای از تونل‌های جنگ جهانی دوم به یک تجربه گردشگری جذاب خبر داد و از آن به‌عنوان تماشایی‌ترین جاذبه توریستی زیرزمینی شهر نام برد. این تونل‌ها که زمانی به‌طور مخفیانه توسط قانون اسرار رسمی بریتانیا محافظت می‌شدند، در صورت تأیید برنامه‌ریزی‌ها، در اواخر پاییز امسال توسط تیمی از معماران باغ خلیج سنگاپور بازسازی خواهند شد.

تونل‌ها حدود ۴۰ متر زیر ایستگاه متروی ناحیه هولبورن در مرکز لندن قرار دارند و در دهه ۱۹۴۰ برای پناه دادن به اهالی لندن از بمباران‌های رعدآسای جنگ جهانی دوم ساخته شدند.

نقش بعدی آن‌ها در زمان جنگ به‌عنوان خانه مجریان عملیات ویژه فوق‌سری بریتانیا بود، پس از آن به‌عنوان یک مرکز تلفنی برای مبادله ارتباطات داخلی در طول جنگ سرد طی دهه ۱۹۵۰ گسترش پیدا کردند و حتی میزبان خطوطی بودند که به‌طور مستقیم رهبران ایالات‌متحده و اتحاد جماهیر شوروی را به هم مرتبط می‌کرد، این مکان محل استقرار شبکه‌ای متشکل از پنج‌هزار کابل برق و ۲۰۰ کارگری بود که خطوط تلفن را مدیریت می‌کردند.

پروژه شگفت‌انگیز تونل‌های لندن در صورت پیشرفت طبق برنامه‌ریزی‌ها تا سال ۲۰۲۷ پذیرای نخستین بازدیدکنندگان خود خواهد بود.

کد خبر 691309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.