اظهار نظر وزیر راه و شهرسازی درباره قیمت سیمان و فولاد

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه در کاهش قیمت فولاد و سیمان مصر هستیم و شوخی نداریم، گفت: باید فاکتورهای مؤثر در ساخت و ساز را کاهش دهیم، البته در این بین برخی حرف‌هایی زده‌اند که شوخی است.

به گزارش ایمنا، مهرداد بذرپاش در مراسم افتتاح ۱۰ هزار واحد مسکن مهر، اظهار کرد: افتتاح ۱۰ هزار واحد مسکونی اقدام بسیار بزرگی چه به لحاظ منابع مالی و چه زحمات مربوطه است.

وی افزود: از روز اولی که به وزارت راه و شهرسازی آمدم یکی از اولویت‌های وزارتخانه اتمام واحدهای مسکن مهر نیمه تمام بوده است.

وی با قدردانی از دست اندرکاران پروژه‌ها برای اتمام آنها، تصریح کرد: ابتدای دولت ما بودیم و ۲۴۰ هزار مسکن مهر نیمه تمام بدون منابع مالی و بدون آورده متقاضیان. واحدهایی که برخی از متقاضیان ۱۲ سال منتظر و ناراحت بودند.

وی یادآور شد: با مبالغ پرداخت شده متقاضیان امروز ۴ متر هم نمی‌توان ساخت. بنابراین یکی از اقدامات تجهیز منابع مالی برای تکمیل و تحویل واحدها به متقاضیان بود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حدود ۱۹ هزار واحد مسکن مهر پردیس باقیمانده که تا پایان سال ۱۲ هزار واحد به اتمام می‌رسد، اظهار کرد: در سایر شهرها هم مشکلاتی داریم که تیمی در حال شناسایی و حل مسائل موجود هستند.

وی همچنین با بیان امروز ساخت حدود یک میلیون ۷۶۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن درحال اجراست، گفت: حدود ۵۰ هزار هکتار زمین برای پروژه‌های این طرح تأمین شده است.

بذرپاش با اشاره به واگذاری ۳۲ هزار قطعه زمین به متقاضیان در قالب قانون جوانی جمعیت، تاکید کرد: اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم باعث شده تا رشد منفی ۹ درصدی مسکن در بهار ۱۴۰۱ به رشد مثبت ۴.۶ درصدی بر اساس آمار مرکز آمار ایران رسیده‌ایم.

وی بیان کرد: مهار تورم از مسیر تولید مسکن عبور می‌کند و توقع داریم نظام بانکی از این جریان حمایت کند. اگر به دنبال رشد اقتصادی و کمک به خانه دار کردن مردم هستیم باید از برنامه‌های دولت در بخش مسکن حمایت شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه راه اندازی نهضت کاهش قیمت تمام شده مسکن در کشور دستور رئیس جمهوری است، اظهار کرد: قیمت فولاد و سیمان باید کاهش یابد؛ هر مسیری که قیمت مصالح را افزایش دهد مذموم است و این مسیر باید اصلاح شود.

بذرپاش تاکید کرد: در کاهش قیمت فولاد و سیمان مصر هستیم و شوخی نداریم. باید فاکتورهای مؤثر در ساخت و ساز را کاهش دهیم و دستور ریاست جمهوری برای اجرای نهضت ملی مسکن اجرا می‌شود. البته در این بین برخی حرف‌هایی زده‌اند که شوخی است.

منبل: تسنیم

کد خبر 691198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.