خطوط متروی خودکار در پاریس راه‌اندازی می‌شود

زمان سفر به مناطق مختلف شهر با معرفی دو خط متروی خودکار در پاریس کاهش پیدا می‌کند و افراد بیشتری تشویق می‌شوند از مترو استفاده کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، قرار است دو خط مترو خودکار در اکتبر ۲۰۲۶ در پاریس راه‌اندازی شود، این خطوط مترو به استانداردهای بین‌المللی دست پیدا خواهد کرد تا با سیستم‌های خودکار در دوحه، دوبی و شانگهای قابل مقایسه باشد؛ در صورت اجرایی شدن این دو خط مترو خودکار در پاریس، سیستم حمل‌ونقل کارآمدتر و ایمن‌تر خواهد شد و افراد بیشتری تشویق می‌شوند که از مترو استفاده کنند.

با توجه به قرارداد امضا شده بین مقامات شهری پاریس و سازمان‌های حمل‌ونقل مرتبط، دو خط متروی ۱۶ و ۱۷ از ماه اکتبر ۲۰۲۶ میلادی شروع به خدمت‌رسانی خواهد کرد؛ با معرفی این دو خط مترو، ایستگاه‌های مختلف در سطح شهر به یکدیگر متصل خواهند شد و دسترسی افراد به وسایل حمل‌ونقل عمومی بهبود پیدا می‌کند؛ علاوه بر این، مراکز کلیدی در پایتخت به یکدیگر متصل می‌شوند، انتظار می‌رود که پس از تکمیل این پروژه، خط مترو ۱۶ روزانه ۲۰۰ هزار مسافر را جابه‌جا خواهد کرد.

شهروندان می‌توانند با استفاده از خط مترو خودکار شماره ۱۷ به قسمت‌های مختلف شهر دسترسی داشته باشند، این خط مترو می‌تواند روزانه نزدیک به ۵۶۵ هزار مسافر را جابه‌جا می‌کند؛ خط مترو شماره ۱۷ به توسعه مراکز عمده اقتصادی در منطقه‌های مختلف کمک می‌کند. علاوه بر این، به نظر می‌رسد که زمان سفر به فرودگاه شارل دوگل پاریس با معرفی دو خط مترو خودکار ۱۶ و ۱۷ کاهش پیدا می‌کند، به طوری که در حال حاضر این جابه‌جایی ۴۵ دقیقه طول می‌کشد، اما با راه‌اندازی دو خط مترو کمتر از ۲۰ دقیقه طول خواهد کشید، خط مترو ۱۷ اتصال به دیگر خطوط مترو ۱۴، ۱۵ و ۱۶ را امکان‌پذیر می‌کند.

کد خبر 691018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.