آسیب ۴۹ فضای آموزشی در اصفهان بر اثر فرونشست/ طرح شاداب‌سازی در ۵۰۰ مدرسه اصفهان اجرا شد

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان گفت: ۴۹ فضای آموزشی از فرونشست آسیب دیده که ۲۲ مجموعه در دست اصلاح یا جابجایی به محل‌های ایمن و فضاهای استاندارد است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید نسیمی امروز _جمعه، هفتم مهرماه_ در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با تبریک هفته وحدت، اظهار کرد: مجموعه نوسازی مدارس در سال ۱۳۵۴ پایه‌ریزی و در سال ۱۳۷۲ به اداره کل نوسازی ارتقا یافت.

وی افزود: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی سرانه فضای آموزشی برای هر دانش‌آموز ۱.۵ مترمربع بود و امروز به بیش از پنج متر مربع و در استان اصفهان به بیش از ۵.۳۱ متر مربع رسیده است.

مدیر کل نوسازی مدارس استان اصفهان خاطرنشان کرد: استاندارد سرانه در وزارت آموزش و پرورش ۱۰ متر مربع است و ما نیز برای رسیدن به این سرانه هدف‌گذاری کرده‌ایم؛ در دو سال روی کار آمدن دولت مردمی سیزدهم ۵۸۰۰ پروژه در وسعت سه میلیون و ۵۰۰ مترمربع با همراهی خیران و نیکوکاران نهایی یا اجرا شده‌اند.

وی تصریح کرد: در شش ماه گذشته نیز اداره کل نوسازی مدارس کشور ۱۰ هزار کلاس درس به آموزش و پرورش تحویل داده که سهم استان اصفهان ۵۴ طرح در قالب ۲۷۸ کلاس بوده است.

نسیمی با اشاره به اجرای طرح شاداب‌سازی ۲۰ هزار مدرسه در شش ماهه نخست سال جاری در سراسر کشور تصریح کرد: ۵۰۰ مدرسه از این تعداد در استان اصفهان بوده و ۸۰ درصد این طرح‌ها با مشارکت خیران اجرا و احداث شده است.

وی استانداردسازی سیستم‌های گرمایش مدارس را از دیگر فعالیت‌های مجموعه نوسازی برشمرد و افزود: از ابتدای سال ۱۳۹۲ برای حذف بخاری‌های نفت‌سوز در مدارس اقدام شد و در این مدت ۲۹ درصد استانداردسازی به ۸۳ درصد رسید.

مدیر کل نوسازی مدارس استان اصفهان گفت: ۲۳۵۰ کلاس درس در دو سال اخیر با ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار در اصفهان استانداردسازی شد، در سال تحصیلی گذشته ۲۴۰ میلیارد تومان اعتبار ملی به منظور تأمین، نوسازی و تجهیز مدارس اختصاص داده شد.

وی گفت: در همین مدت ۲۶۰ هزار مترمربع از فضاهای آموزشی این استان با اختصاص قیر یارانه‌ای آسفالت شد، توافقنامه احداث ۳۲ واحد هنرستان در اصفهان در یک روز امضا شد و هم‌اکنون با ۷۰ درصد پیشرفت کار در حال اقدام است.

نسیمی فرونشست را از آسیب‌های جدی اصفهان و شهرهای اطراف آن برشمرد و افزود: ۴۹ فضای آموزشی از این پدیده آسیب دیده که ۲۲ مجموعه در دست اصلاح یا جابجایی به محل‌های ایمن و فضاهای استاندارد است، ۴۵۰ طرح نیمه‌تمام در اصفهان وجود دارد که ۳۳۰ طرح از این تعداد مشارکتی و خیرساز است.

کد خبر 690978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.