وین، بهترین شهر ارگانیک اروپا

وین به‌دنبال تبدیل تعدادی از فضاهای سبز خود به زمین‌های تولید مواد غذایی ارگانیک موفق به دریافت عنوان بهترین شهر ارگانیک اروپا شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به پاس قدردانی از تلاش‌های بی‌نظیر پایتخت اتریش برای تبدیل بعضی از فضاهای سبز خود به زمین‌های تولید مواد غذایی ارگانیک، وین به‌تازگی موفق به دریافت عنوان بهترین شهر ارگانیک اروپا شده است. این عنوان یکی از هفت جایزه‌ای به‌شمار می‌رود که به‌عنوان بخشی از جوایز ارگانیک سالانه اتحادیه اروپا ارگانیک اهدا می‌شود.

وین با حدود دو هزار هکتار زمین زراعی و باغ‌های انگور که توسط بخش‌های جنگل‌کاری و کشاورزی شهر اداره می‌شوند، یکی از بزرگ‌ترین مزارع ارگانیک در اتریش است. مقامات این شهر همچنین تلاشی هماهنگ برای تبلیغ استفاده از این محصولات در میان ساکنان محلی به‌عنوان مصرف‌کنندگان نهایی و تشویق آن‌ها به ترویج مصرف مواد غذایی ارگانیک داشته‌اند.

به این ترتیب سال گذشته با آمدن این محصولات به بازار، مصرف‌کنندگان توانستند مایحتاج خود را به‌صورت ارگانیک از سوپرمارکت‌های محلی یا به‌صورت آنلاین تهیه کنند. نخستین محصول ارگانیک ارائه‌شده به شهروندان نیز آرد گندم ارگانیک بود.

وین، بهترین شهر ارگانیک اروپا

از آن زمان به بعد دامنه این محصولات به‌طور مداوم گسترش یافت و شامل عدس کوهی، سیب‌زمینی، روغن بذر کتان، دیگر آردهای ارگانیک و مجموعه متنوعی از غذاهای مخصوص گوشت پرورش‌یافته شد. محصولات دیگری مانند آب‌میوه‌ها، روغن آفتابگردان و توفو ارگانیک نیز در دست ساخت هستند.

وین در کنار ارگانیک بودن محصولات، منشأ محلی و محل کشت آن‌ها را نیز در نظر می‌گیرد تا مسیرهای حمل‌ونقل کوتاه را تضمین کند. این امر به نوبه خود به کاهش ردپای کربن شهر و افزایش امنیت غذایی آن کمک می‌کند.

کد خبر 690952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.