تاثیر جشنواره‌ها بر رونق شهرها + پربازدیدترین فستیوال‌های جهان

برگزاری جشنواره‌ها از جنبه‌های مختلف می‌تواند مزایا و چالش‌های بی‌شماری را برای شهرهای میزبان به دنبال داشته باشد، با این حال رونق اقتصادی ناشی از همه آن‌ها امری انکارناپذیر است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، جشنواره‌هایی که در شهرهای مختلف جهان برگزار می‌شود، به واسطه جذب گردشگرانی از سراسر دنیا، یکی از مهم‌ترین منابع اقتصادی آن‌ها به‌حساب می‌آید. البته میزان اثربخشی هر جشنواره به کیفیت طراحی آن‌ها و توسعه خدمات در شهر میزبان نظیر حمل‌ونقل، فضاهای پارک خودروها، کیفیت هتل‌ها و رستوران‌ها و سایر موارد مشابه بستگی دارد و همین مولفه‌ها می‌تواند تعداد گردشگران علاقه‌مند به شرکت در جشن‌ها را تحت تأثیر قرار دهد.

بدون شک، جشنواره‌ها از جنبه‌های مختلف می‌تواند به رونق اقتصادی در شهرها منجر شود که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به رونق هتل‌ها و رستوران‌ها و افزایش حضور در بازارها و خرید از آن‌ها اشاره کرد. علاوه بر این، جشنواره‌ها فرصت‌هایی بسیار ارزشمند برای تبلیغ محصولات ساکنان شهرهای میزبان به‌شمار می‌رود که به صورت انجام تبلیغات توسط صاحبان کسب و کارها در رسانه‌های اجتماعی و تشویق گردشگران حاضر به ارائه ایده‌های خود در مورد آن‌ها محقق می‌شود. در ادامه به معرفی پربازدید تر ین جشنواره‌های دنیا می‌پردازیم که از طریق جذب گردشگران نقش مهمی در رونق اقتصادی شهرهای میزبان ایفا کرده است.

از دیگر مزایای برگزاری جشنواره‌ها، افزایش حس تعلق شهروندی و تقویت ارتباطات جمعی است که می‌تواند به مردم در توسعه و بهبود بیشتر جوامع کمک کند و در نهایت، نوعی غرور اجتماعی را برای ساکنان مناطق میزبان به ارمغان آورد.

جشنواره «روح گرسنه» در کشورهای آسیای شرقی

بسیاری از کشورهای آسیای شرقی در پانزدهمین روز از هفتمین ماه قمری با هدف بزرگداشت ارواح درگذشتگان به برگزاری فستیوالی بسیار شگفت‌انگیز موسوم به «روح گرسنه» می‌پردازند که این جشن‌ها جذب سیل عظیمی از گردشگران جهان را به شهرهای میزبان در پی دارد. این جشنواره به دنبال اعتقاد چینی‌ها مبنی بر باز شدن درهای جهنم و بهشت و خروج ارواح از آن‌ها برای یافتن غذا و سرگرمی روی زمین شکل گرفته است و به همین دلیل در میان بسیاری از مردم آسیا، این ماه ترسناک‌ترین بازه زمانی سال است.

اگرچه جشنواره روح گرسنه در کشورهای مختلف آسیای شرقی برگزار می‌شود، با این حال چین با آئین ویژه خود در این جشن به عنوان رهبر کشورهای جهان برای آن محسوب می‌شود و بیشترین گردشگر را به خود جذب می‌کند. مردم چین در روز جشنواره از ترس آسیب دیدن توسط ارواح دشمن خود از انجام بسیاری از کارها نظیر شنا یا تنها ماندن جلوگیری می‌کنند و بیشتر زمان خود را کنار تعداد افراد بسیاری می‌گذرانند. علاوه بر این، چینی‌ها در روز جشنواره مراسم ویژه‌ای برای بزرگداشت مردگانی که حتی ممکن است هزاران سال از مرگ آنها گذشته باشد می‌پردازند و حتی برای پیشگیری از خشمگین شدن ارواح لوح‌های اجدادی را به همراه عودها و سایر وسایل تزئینی قدیمی روی میزهای منازل خود قرار می‌دهند.

تاثیر جشنواره‌ها بر رونق شهرها + پربازدیدترین فستیوال‌های جهان

جشن بهاری هنگ‌کنگ

هنگ‌کنگ یکی از پررونق‌ترین اقتصادها و پویاترین فرهنگ‌های جهان را از آن خود کرده و همین امر به توسعه چشمگیر صنعت گردشگری شهر منجر شده است. علاوه بر این، شهر به واسطه میزبانی جشنواره‌های شگفت‌انگیز مختلف به عنوان یکی از پربازدید تر ین قلمروهای جهان به‌شمار می‌رود که محققان علت شکل گرفتن جشن‌ها و رویدادهای آن را به تلفیق فرهنگ سنتی و مدرنیته نسبت داده‌اند.

جشن بهاری یکی از مهم‌ترین فستیوال‌های هنگ‌کنگ محسوب می‌شود که در سال نو برگزار می‌شود، با این حال مردم از هفته‌ها قبل زمینه را برای برپا داشتن هر چه بهتر آن فراهم می‌آورند. روشن کردن فانوس‌های قرمز در سراسر شهر در شب سال نو از محبوب‌ترین آئین سال نوی هنگ‌کنگ به‌حساب می‌آید که به جذب تعداد بسیاری از گردشگران سراسر جهان منجر می‌شود.

جشنواره فانوس بهار از دیگر فستیوال‌های مشهور جهان در هنگ‌کنگ است که در آخرین روز جشن سال نو اتفاق می‌افتد. در این رویداد بسیار محبوب، مردم و کودکان معمایی را که در هر فانوس قرار دارد باید حل کنند و اگر بتوانند به درستی این کار را انجام جواب آن را حدس بزنند، قادر خواهند بود فانوس مورد نظر را در هوا رها کنند.

تاثیر جشنواره‌ها بر رونق شهرها + پربازدیدترین فستیوال‌های جهان

جشنواره‌های کره جنوبی

گل بازی محبوب‌ترین جشنواره‌های کره جنوبی است که همه ساله هزاران نفر را به خود جذب می‌کند. حضور در این جشنواره مستلزم غلتیدن کامل در گل و لای است که به واسطه کشتی گرفتن افراد یا سرسره بازی در گل‌های محیط ممکن می‌شود. این جشنواره در شهر بوریونگ برگزار می‌شود سالانه کسب میلیون‌ها دلار درآمد را برای شهر به دنبال دارد. نکته جالب‌توجه در مورد جشنواره گل بوریونگ این‌که گل‌های آن سرشار از مواد معدنی مفید است که می‌تواند تأثیر اشعه مادون قرمز را به عنوان یکی از عوامل پیری پوست برای شرکت‌کنندگان به حداقل برساند.

تاثیر جشنواره‌ها بر رونق شهرها + پربازدیدترین فستیوال‌های جهان

جشنواره ایو در نیجریه

نیجریه یکی از کشورهای جهان با جشنواره‌های بی‌شمار است که به واسطه همین ویژگی تقریباً در تمام طول سال گردشگران بسیاری از سراسر دنیا را به خود جذب می‌کند. «ایو» از پرطرفدارترین فستیوال‌های کشور به حساب می‌آید که توسط مردم قوم «یوربا» با بیش از ۳۰ درصد از جمعیت کل کشور برگزار می‌شود. این افراد در روز جشن سراسر جزیره لاگوس را با رنگ درخشان سفید می‌پوشانند، لباس‌هایی به همین رنگ به تن و کلاه‌هایی رنگارنگ به سر می‌کنند و به اجرای نمایش‌های شاد می‌پردازند. همه ساله همزمان با برگزاری جشن ایو تمام خیابان‌های شهر به روی خودروها بسته می‌شود و بیش از دو میلیون نفر از مردم نیجریه و جهان در خیابان‌ها لحظات خوشی را با یکدیگر سپری می‌کنند.

جشنواره دریایی بوسان

بوسان شهری با سواحل و طبیعت بسیار زیبا در کره جنوبی است که همین موقعیت‌های جغرافیایی منحصر به‌فرد آن زمینه را برای برگزاری جشنواره‌های مختلفی فراهم آورده است.

جشنواره دریایی بزرگ‌ترین فستیوال شهر به‌شمار می‌رود که همه ساله در ماه آگوست برگزار می‌شود. این جشنواره سراسر خط ساحلی شهر را در بر می‌گیرد و طیف وسیعی از سرگرمی‌ها را برای بازدیدکنندگان در سواحل مختلف شهر فراهم می‌آورد. در واقع هر منطقه ساحلی میزبان جشن‌های متفاوتی است و علاقه‌مندان مختلفی را به خود جذب می‌کند، با این حال آن‌چه در تمام آن‌ها مشترک است این‌که حضور پرشور سیل عظیمی از مردم جهان در آن‌ها موج می‌زند.

تاثیر جشنواره‌ها بر رونق شهرها + پربازدیدترین فستیوال‌های جهان

جشنواره هولی

جشنواره هولی از بزرگ‌ترین فستیوال‌های هندوها به‌شمار می‌رود که با رسیدن فصل بهار برگزار می‌شود. در این روز مهاجران هندی به پیروی از اجداد خود لباس سفید به تن می‌کنند و با پرتاب کردن پودرهای رنگی به یکدیگر سال نو را جشن می‌گیرند. پخش موسیقی‌های شاد و سرو غذاهای خوشمزه از مهم‌ترین آئین این جشنواره محسوب می‌شود که محبوبیت آن را میان گردشگران سراسر جهان دوچندان کرده است.

تاثیر جشنواره‌ها بر رونق شهرها + پربازدیدترین فستیوال‌های جهان

کد خبر 690861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.