گیلان در سرعت کشف سرقت جزو ۵ استان برتر کشور است

فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه گیلان به لحاظ فاصله زمانی وقوع تا کشف جرائم سرقت جزو پنج استان برتر کشور است، گفت: سال جاری، وقوع سرقت در گیلان از ٣٤ درصد به ۱۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار عزیزالله ملکی اظهار کرد: با اقدامات پیشگیرانه، برنامه‌های هدفمند و تلاش‌های شبانه روزی همکاران در مجموعه انتظامی، گیلان از حیث افزایش وقوع سرقت‌ها یازدهمین استان کشور است.

وی با بیان اینکه سال جاری، سرقت‌های مسلحانه، بانک و طلافروشی در گیلان رخ نداده است، افزود: در سایر سرقت‌های تأثیرگذار مانند منزل‌، مغازه، کیف‌قاپی، به عنف و تحت پوشش نیز آمارها حاکی از روند کاهشی وقوع این جرایم نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

فرمانده انتظامی استان گیلان خاطرنشان کرد: پلیس استان با بکارگیری توان کلیه نیروها اعم از اجرایی و ستادی و بهره‌مندی از تمام ظرفیت خودرویی و موتوری منجر به کشف قریب به ٤٩ درصد از سرقت‌های به وقوع پیوسته در سال جاری شده است،

ملکی با بیان اینکه کشف جرایم مهم نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: برابر بررسی‌های انجام شده گیلان به لحاظ فاصله زمانی بین وقوع تا کشف جرایم سرقت جز پنج استان برتر کشور قرار دارد.

وی اضافه کرد: در شش ماه نخست سال، بیش از هفت هزار و ٤۰۰ سارق، مال‌خر و سایر متهمان مرتبط با حوزه سرقت در سطح استان دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی گیلان گفت: تعداد قابل توجهی از سارقان تکرار جرم دارند، لذا افزایش هزینه جرم برای این دسته از سارقان از مهم‌ترین کار خواسته انتظامی در بحث تأمین امنیت پایدار و کاهش وقوع جرایم از جمله سرقت در استان است.

ملکی با تاکید بر اینکه پلیس برقراری امنیت و آرامش شهروندان را خط قرمز خود می‌داند و در این راستا از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد، افزود: شهروندان در صورت مواجهه با سرقت مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند و همکاری لازم را جهت شناسایی و دستگیری سارقان با خدمتگزاران خود در مجموعه فرماندهی انتظامی استان گیلان داشته باشند.

کد خبر 690831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.