بارانی‌ترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۳ + ویژگی‌ها و اوج بارش‌ها

بارانی‌ترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۳ شامل کپنهاگ دانمارک، لئون سیتی سنگاپور، بروکسل بلژیک، ویتیر آلاسکا، ماوسینرام و چراپونچی هندوستان و مونروویا لیبریا می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه، بیشتر افراد در فصل‌های پاییز و زمستان، مکان‌هایی را برای سفر انتخاب می‌کنند که سرما و رطوبت کمتری داشته باشد. آنها مقاصد گرم را ترجیح می‌دهند، زیرا می‌خواهند از جاذبه‌های گردشگری، مکان‌های طبیعی و سواحل آفتابی بی نظیر لذت ببرند و با خیال راحت و به دور از سرما در شهر پرسه بزنند و با مردم محلی دیدار کنند. این در حالی است که عده‌ای دیگر از گردشگران، هوای مرطوب را دوست دارند، زیرا باران، حس و حال خاصی به شهرها می‌دهد و تجربه سفری فراموش نشدنی را برای آنها رقم می‌زند. در ادمه به معرفی بارانی‌ترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۳، ویژگی‌ها و سرگرمی‌های آنها می‌پردازیم:

ویتیر، آلاسکا

در این شهر کوچک که در ایالات متحده آمریکا قرار دارد، حدود ۲۰۰ روز از سال باران می‌بارد و میزان بارش آن به طور متوسط ۱۵۴ اینچ است. خوشبختانه شهر ویتیر در تمام طول سال بارندگی دارد، اما سپتامبر تا ژانویه، بارانی‌ترین ماه‌های سال محسوب می‌شوند. در ماه‌های دیگر، معمولاً بارش‌ها به صورت یک باران کوتاه یا نم‌نم است.

بارانی‌ترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۳ + ویژگی‌ها و اوج بارش‌ها

اوج فصل بارانی: سپتامبر تا ژانویه

بروکسل، بلژیک

بروکسل، یکی دیگر از پر بارش‌ترین شهرهای دنیا است. بارانی‌ترین ماه‌های سال در بروکسل شامل ژوئیه و دسامبر می‌شود. اگرچه در این شهر باران زیاد می‌بارد، اما سطح رطوبت کاملاً متوسط است. این شهر اروپایی دارای آب و هوای معتدل است، اما در آن از زمستان‌های سرد و یخبندان خبری نیست. به همین دلیل بروکسل به یکی از قطب‌های گردشگری اروپا تبدیل شده است و هر سال گردشگران زیادی را از گوشه و کنار جهان به سوی خود جذب می‌کند.

بارانی‌ترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۳ + ویژگی‌ها و اوج بارش‌ها

اوج فصل بارانی: ژوئیه و دسامبر

ماوسینرام و چراپونچی، هند

هند مملو از شگفتی‌های طبیعی است و برخی از شهرهای شمال شرق آن مانند ماوسینرام و چراپونچی (Mawsynram & Cherrapunji)، بیشترین میزان بارندگی را به خود اختصاص می‌دهند. چراپونچی، رکورد جهانی گینس را برای دریافت برای بیشترین بارندگی‌های ماهانه از آن خود کرده است و ماوسینرام نیز در فهرست پر باران‌ترین شهرهای دنیا قرار دارد. این دو منطقه به هم نزدیک هستند، اما چراپونچی، میزان بارش خود را مدیون بادهای موسمی خلیج بنگال است و ماسینرام، به دلیل وجود رشته کوه‌های هیمالیا، بیشترین میزان بارش را به خود اختصاص می‌دهد.

بارانی‌ترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۳ + ویژگی‌ها و اوج بارش‌ها

اوج فصل بارانی: می تا سپتامبر

دبوندشا، کامرون

کامرون، یکی از کشورهای شرق آفریقا به شمار می‌رود که از جمله مقاصد جذاب آن، کوه کامرون، یک آتشفشان فعال و همچنین بلندترین قله در آفریقای مرکزی است. در پای این کوه، شهر کوچکی به نام دبوندشا (Debundscha) قرار دارد که یکی از بارانی‌ترین شهرهای دنیا محسوب می‌شود. این دهکده در جنوب غربی کامرون واقع شده است و رو به اقیانوس اطلس جنوبی دارد. اگرچه هند رکورد جهانی گینس را برای بارش‌ها دارد، اما میانگین بارندگی سالانه دردبوندشا، ۳۹۴ اینچ است، که این میزان بیشتر از دو شهر پربارش هندوستان شامل ماوسینرام با ۳۷۵ اینچ و چراپونچی با ۳۹۲ اینچ بارندگی است.

بارانی‌ترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۳ + ویژگی‌ها و اوج بارش‌ها

اوج فصل بارانی: می تا اکتبر

کپنهاگ، دانمارک

دانمارک، یک کشور اروپایی است که در شمال آلمان و جنوب نروژ قرار دارد. پایتخت دانمارک، یکی از شهرهای پربارش جهان است که گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند. کپنهاگ به خاطر داشتن باغ‌های تیوولی و مجسمه پری دریایی کوچک اثر هانس کریستین اندرسن در دنیا مشهور است و یک منطقه محبوب توریستی محسوب می‌شود. میانگین بارندگی سالانه در این شهر اروپایی، ۴۶ اینچ است و در ماه‌های فوریه و مارس، کمترین میزان بارندگی وجود دارد.

بارانی‌ترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۳ + ویژگی‌ها و اوج بارش‌ها

اوج فصل بارانی: ژوئن تا اوت

لئون سیتی، سنگاپور

ساکنان سنگاپور همیشه به دوستان خود توصیه می‌کنند هنگام سفر به این کشور، چتر همراه خود داشته باشند. در سراسر سنگاپور، تنها دو فصل مرطوب و خشک وجود دارد، اما در فصل خشک نیز همچنان میزان بارش‌ها زیاد است. میانگین بارندگی در شهر لئون سیتی (Lion City) ۹۴ اینچ است، اما باران زیاد هرگز مانع انبوه گردشگرانی که هر ساله از این شهر دوست داشتنی بازدید می‌کنند، نمی‌شود. کشور سنگاپور به دلیل برخورداری از آثار تاریخی زیبا، جاذبه‌های طبیعی فراوان، و امکانات بی‌نظیر خود، بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. در این کشور، اکثر اوقات سال باران می‌بارد، اما در زمستان هوا سرد نیست ودمای هوا در آن تقریباً ثابت است.

بارانی‌ترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۳ + ویژگی‌ها و اوج بارش‌ها

اوج فصل بارانی: ماه‌های دسامبر تا مارس و ژوئن تا سپتامبر

مونروویا، لیبریا

لیبریا، کشوری است که با سیرالئون، گینه، ساحل عاج و اقیانوس اطلس در غرب آفریقا، هم‌مرز است. مونرویا، پایتخت این کشور با میانگین بارندگی سالانه ۱۷۹ اینچ به عنوان مرطوب‌ترین پایتخت جهان شناخته می‌شود. همچنین جاذبه‌های توریستی زیادی در این شهر وجود دارد که علاوه بر هوای مرطوب، باعث علاقه توریست‌ها به مونروویا می‌شود. موزه ملی لیبریا، از جاذبه‌های گردشگری این شهر محسوب می‌شود و در طول سال تغییرات کمی در دمای آن وجود دارد. لیبریا، بزرگترین جنگل‌های همیشه‌سبز آفریقا را به خود اختصاص می‌دهد و آب و هوای آن، گرمسیری و مرطوب است.

اوج فصل بارانی: می تا اکتبر

بارانی‌ترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۳ + ویژگی‌ها و اوج بارش‌ها

کد خبر 690660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.