اعلام آمادگی ۲٠٠ اثر بین‌المللی و ۳۵۹ اثر ملی برای حضور در جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان

مدیر اجرایی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان گفت: در بخش بین‌المللی جشنواره ۲٠٠ اثر، بخش ملی ۳۵۹ اثر، فیلم کوتاه داستانی ملی ۱۸۹ اثر، آثار پویانمایی ملی ۱۱۸ اثر، فیلم بلند تلویزیونی ملی ۳۵ اثر، فیلم بلند سینمایی ملی نیز ۱۷ اثر به دبیرخانه جشنواره اعلام وصول شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، میثم بکتاشیان بعد از ظهر امروز_چهارم مهر_ در نشست صمیمی با هنرمندان اظهار کرد: با حضور این هنرمندان اتفاقات بزرگی در حوزه سینما و تئاتر اصفهان رقم خورد اما از طرفی در مدت کوتاهی که معاون فرهنگی شهردار منصوب شد، فشار مضاعف کاری برای هماهنگی بر دوش ما بود.

وی افزود: معمولاً در گذشته، حدود یک سال قبل برای جشنواره برنامه‌ریزی می‌شد اما امسال در مدت کوتاه تلاش کردیم اتفاقات خوبی را پیگیری کنیم و کمیته‌ها را تشکیل دهیم.

مدیر اجرایی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان عنوان کرد: از سی‌وپنج دوره فیلم‌های کودکان و نوجوانان، بیست و سه دوره در اصفهان، شش دوره در تهران، پنج دوره در همدان و یک دوره در کرمان برگزار شد.

وی در خصوص جزئیات آثار جشنواره سی و پنجم گفت: در بخش بین‌المللی جشنواره ۲٠٠ اثر، بخش ملی ۳۵۹ اثر، فیلم کوتاه داستانی ملی ۱۸۹ اثر، آثار پویانمایی ملی ۱۱۸ اثر، فیلم بلند تلویزیونی ملی ۳۵ اثر، فیلم بلند سینمایی ملی نیز ۱۷ اثر به دبیرخانه جشنواره اعلام وصول شده است.

بکتاشیان در خصوص جزئیات برگزاری جشنواره در اصفهان بیان کرد: سینماهای ساحل و چهارباغ درگیر جشنواره خواهند شد، همچنین سینما سوره به‌صورت متمرکز برای هنرمندان و اصحاب رسانه است هرچند در دو سینمای مذکور هم سانس‌های ویژه‌ای برای هنرمندان و اصحاب رسانه برنامه‌ریزی شده و در کتابخانه مرکزی نیز کارگاه‌ها نیز برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در دوره مدیریت شهری فعلی خاطرات گذشته تداعی شد و در این راستا سیاست گام به گام‌مان این است گه جشنواره مختص اصفهان شود و در این راستا امسال، المپیاد فیلمسازی ویژه کودکان و نوجوانان آماتور برای اصفهان شد و قرار این است که اگر در اصفهان بماند، مانند دیگر المپیادها به برگزیدگان آن‌ها تسهیلاتی ارائه شود.

مدیر اجرایی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان اظهار کرد: زمانی می‌توانیم به خود افتخار کنیم و جشنواره را برای خودمان بکنیم که در حوزه کودک و نوجوان تولیدی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه دنبالیم فرایند تولید فیلم‌های کوتاه و پس از آن تله فیلم و فیلم‌های بلند را تولید کنیم، تاکید کرد: نباید جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان را جشنواره فجر مقایسه کرد زیرا جشنواره فیلم و کودک و نوجوان در اصفهان به معنای یک رخداد فرهنگی است تا مباحث را در جای جای محلات دنبال کنیم.

بکتاشیان با تاکید بر اینکه برای شهرداری چهار جشنواره فیلم کودک و نوجوان، فیلم مستند اصفهان، پوپک و تئاتر کمدی اهمیت دارد، عنوان کرد: امید است با حمایت‌های مدیریت شهری و متولیان و کمک هنرمندان جشنواره فیلم کودک و نوجوان را پله پله برای خودمان کنیم اما باید زیرساخت‌های آن را در اصفهان فراهم کنیم.

وی گفت: اگر المپیاد، فیلم کوتاه، تله فیلم و فیلم بلند را به‌طور حرفه‌ای پیش ببریم ادعای جشنواره‌ای حرفه‌ای را خواهیم داشت.

مدیر اجرایی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان مطرح کرد: حتی در بدترین حالت، برگزاری جشنواره برای اصفهان عایدی دارد اما گاهی اوقات دنبالیم اتفاق بهتر برایمان رقم بخورد اما تا پایان پای قول‌مان خواهیم بود.

کد خبر 690616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.