تلاش لگو برای ساخت آجرهای بازی کربن‌صفر

کمپانی معروف سازنده اسباب‌بازی لگو پس از دو سال تلاش برای ساخت آجرهای پلاستیکی بازیافتی برای کاهش انتشار کربن با شکست مواجه شد اما متانول سبز را جایگزین آن کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیر عامل بزرگ‌ترین کمپانی تولید کننده اسباب‌بازی جهان پس از انجام آزمایش‌های متعدد و رسیدن به این نتیجه که استفاده از مواد پلاستیکی بازیافتی برای تولید آجرهای بازی معروف لگو به انتشار بیشتر کربن در جهان منجر می‌شود، به تلاش‌های خود در این خصوص پایان داد. لگو علناً اعلام کرد که دیگر از بطری‌های پلاستیکی بازیافتی ساخته شده از پلی‌اتیلن ترفتالات برای تولید آجرهای رنگارنگ محبوب شرکت خود بهره نخواهد گرفت.

استمرار تلاش لگو برای ساخت آجرهای پلاستیکی از مواد پایدار

مدیر عامل ادعا کرده است که همچنان به تلاش‌های خود برای یافتن مواد پایدار به منظور ساخت آجرهای لگو ادامه خواهد داد و به هدف کاهش ۳۷ درصدی انتشار کربن خود تا سال ۲۰۳۲ خواهد رسید.

حدود دو سال گروهی از خلاقان کمپانی به طور آزمایشی ساخت لگوهای اسباب‌بازی را از مواد پلاستیکی با پایه نفت را آغاز کردند و به بررسی تبدیل بطری‌های پلاستیکی بازیافتی ساخته شده از پلی‌اتیلن ترفتالات پرداختند. هزینه‌های صرف شده برای اجرای رویکردهای پایدار در زمینه تولید اسباب‌بازی این کمپانی از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تجاوز کرد به این امید که از این پس وسایل بازی پایداری وارد بازار شود که تا سال ۲۰۳۲ کاهش ۳۷ درصدی انتشار کربن را به دنبال داشته باشد. طی بازه زمانی مرحله آزمایشی از مواد پایدار مختلفی مانند پلاستیک بازیافتی و متانول سبز بهره گرفته و در نهایت مشخص شد که مواد پلاستیکی بازیافتی نه‌تنها به کاهش انتشار کربن منجر نمی‌شود، بلکه افزایش تولید این گاز سمی را نیز به دنبال دارد.

متانول سبز ترکیبی از دی‌اکسید کربن و هیدروژن را در بر می‌گیرد که از طریق استفاده از انرژی تجدیدپذیر برای تفکیک مولکول‌های آب به وجود می‌آید.

لگو ادعا کرده است که از این پس به استفاده از پلی پروپیلن زیست تخریب پذیر به عنوان نوعی پلی اتیلن پایدار برای تولید بسیاری از محصولات خود بهره خواهد گرفت به این امید که هدف کاهش ۳۷ درصدی انتشار کربن تا سال ۲۰۳۲ را محقق کند.

تلاش لگو برای ساخت آجرهای بازی کربن‌صفر

کد خبر 690593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.