رشد ۱۷ درصدی صادرات گمرکات استان اصفهان

مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت: در نیمه نخست سال ۱۴۰۲ صادرات از طریق گمرکات استان اصفهان به میزان یک میلیون و ۱۹۲ هزار تن و به ارزش ۷۸۵ میلیون و ۱۳۰ هزار دلار بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، از لحاظ وزنی ۱۸ درصد و از لحاظ ارزش ۱۷ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایمنا، رسول کوهستانی پزوه اظهار کرد: در نیمه نخست سال ۱۴۰۲ صادرات از طریق گمرکات استان اصفهان؛ به میزان یک میلیون و ۱۹۲ هزار تن و به ارزش ۷۸۵ میلیون و ۱۳۰ هزار دلار بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، از لحاظ وزنی ۱۸ درصد و از لحاظ ارزش ۱۷ درصد افزایش داشته است.

وی اقلام صادراتی گمرکات استان اصفهان را ۴۷۶ نوع کالا برشمرد و افزود: عمده‌ترین محصولات صادراتی از گمرکات استان اصفهان چدن آهن و فولاد و مصنوعات آن، محصولات پتروشیمی، محصولات لبنی و فرش ماشینی و دستباف می‌باشد.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان تعداد کشورهای هدف صادرات از طریق گمرکات استان اصفهان ۸۱ کشور برشمرد و تصریح کرد: طی این مدت عراق، پاکستان، ترکیه، افغانستان و امارات متحده عربی مهمترین مقاصد صادراتی گمرکات استان اصفهان بوده است.

کوهستانی پزوه خصوص واردات کالا از طریق گمرکات استان اصفهان اضافه کرد: در شش ماهه امسال ۵۷ هزار و ۹۲۷ تن کالا به ارزش ۲۹۹ میلیون دلار از طریق گمرکات استان اصفهان ترخیص شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۱۳ درصد رشد و از لحاظ ارزش یک درصد افزایش داشته است.

وی عمده کالاهای وارداتی گمرکات استان اصفهان را ماشین آلات مکانیکی و برقی، خطوط تولید، اجزا و قطعات و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی برشمرد و ادامه داد: طی این مدت مهمترین کشورهای مبدا واردات به مقصد گمرکات استان اصفهان چین، ترکیه، امارات متحده عربی، آلمان و ایتالیا بوده‌اند.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان با اشاره به اینکه میزان درآمد گمرکات استان اصفهان را ۱۴ هزار و ۸۴۷ میلیارد ریال بوده است، خاطرنشان کرد: در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۲ درآمد گمرکات استان اصفهان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۴ درصد رشد داشته است.

کد خبر 690577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.