معرفی ۲ هزار مرکز متخلف تهیه و توزیع مواد غذایی در یزد به مراجع قضایی

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: در بازرسی‌های انجام شده، ۳۲۱ مرکز متخلف تعطیل و ۱۹۵۸ مرکز نیز به مراجع قضایی معرفی شد.

به گزارش ایمنا و به نقل روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی یزد، وحید جعفری با اشاره به چهارم مهرماه روز جهانی بهداشت محیط، اظهار کرد: در استان یزد در راستای کنترل عوامل محیطی تأثیرگذار بر سلامت جامعه، کارکنان بهداشت محیط، فعالیت‌های گسترده‌ای در عرصه‌های مختلف از جمله نظارت بر آب آشامیدنی، بهداشت مواد غذایی، نظارت بر اماکن عمومی از قبیل استخرها، آرایشگاه‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی داشتند.

وی با اشاره به عملکرد بهداشت محیط استان در یک سال اخیر گفت: در سال گذشته تعداد ۱۰۳ هزار و ۱۹۰ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی صورت گرفته است و ۳۲۱ مرکز تعطیل و هزار و ۹۵۸ مرکز متخلف به مراجع قضائی معرفی شدند.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد خاطرنشان کرد: بازرسی از سامانه‌های آبرسانی به تعداد هزار و ۲۷۹ مورد، کلرسنجی آب آشامیدنی به تعداد ۱۵۸ هزار و ۷۴۱ مورد، انجام آزمایش میکروبی آب آشامیدنی به تعداد هفت هزار و ۵۶۴ مورد، و معدوم‌سازی بیش از ۸۶ هزار کیلوگرم مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی را از دیگر اقدامات بهداشت محیط استان در یکسال گذشته انجام شد.

جعفری با اشاره به اینکه چهارم مهرماه مصادف با ۲۶ سپتامبر به عنوان روز جهانی بهداشت محیط نامگذاری شده است، گفت: فدراسیون بین‌المللی بهداشت محیط، شعار «آمادگی برای محافظت از سلامت مردم در هر مکان و در هر روز» برای روز جهانی بهداشت محیط سال جاری برگزیده است.

کد خبر 690576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.