نقش موثر مشارکت مدرسه و والدین در فرآیند یادگیری

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: تلاش بر این است تا آموزش‌های خانواده بهتر از گذشته باشد و به‌روزرسانی شود و در حوزه‌های آموزش سواد رسانه، مسائل اعتقادی، تربیتی و آموزشی، برنامه‌های ویژه‌ای خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا ابراهیمی امروز _سه‌شنبه چهارم مهرماه_ در یک برنامه رادیویی با بیان اینکه سال تحصیل از روز شنبه، اول مهرماه، آغاز شد، اظهار کرد: بیش از یک میلیون دانش‌آموز در استان اصفهان در ۵۶۰۰ مدرسه و ۳۰ هزار کلاس درس حاضر شدند.

وی دو رکن اصلی تربیت را خانواده و مدرسه دانست و افزود: امسال یکی از اهداف مهم ارتباط معنادارتری با خانواده‌ها است، چراکه اگر خانه و مدرسه ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر داشته باشند، فرایند تعلیم و تربیت می‌تواند بهتر از گذشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: در حوزه آموزش، خانواده‌ها با همراهی مدرسه نظارت ویژه‌ای داشته باشند و برای تربیت فرزندان با هماهنگی مدرسه وقت لازم را صرف کنند و اگر نکته‌ای و مطلبی وجود دارد که احساس می‌شود مدارس باید بداند در اختیار مدرسه قرار دهند؛ مصداق این بحث آموزش‌های خانواده است.

وی گفت: امسال تلاش بر این است تا آموزش‌های خانواده بهتر از گذشته باشد و به‌روزرسانی شوند و در حوزه‌های آموزش سواد رسانه، مسائل اعتقادی و مسائل تربیتی و آموزشی برنامه‌های ویژه‌ای خواهیم داشت و از اساتید برجسته‌ای استفاده کنیم که امیدواریم خانواده از این فرصت استفاده لازم را ببرند.

ابراهیمی اضافه کرد: احساس می‌شود نقش پدران کمی از فرایند تربیت و حضور در مدارس کم‌رنگ شده است و انتظار می‌رود تا در آموزش‌های خانواده پدران نیز در کنار مادران حضور داشته باشند.

وی افزود: مهر پر نشاطی را طی خواهیم کرد که به علت هم‌زمان شدن با ماه ربیع‌الاول، معنویت بیشتری را نیز همراه دارد و در این راستا توجه ویژه‌ای به نماز جماعت در مدارس خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به برگزاری جشنواره جایزه مصطفی (ص) گفت: بخش ویژه دانش‌آموزی در این جشنواره به این منظور تعریف شد که در حضور اندیشمندان بین‌المللی جهان اسلام با محوریت هوش مصنوعی آثاری ارائه شود و این اتفاق، هدیه‌ای برای شهروندان اصفهانی است.

وی ادامه داد: برای اولین‌بار است که بخش دانش‌آموزی به این شکل در جشنواره جایزه مصطفی (ص) دیده شده است و در تلاش هستیم تا این رویداد در اصفهان بماند و دبیرخانه این جایزه اصفهان باشد.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: این هفته و در روزهای ابتدایی سال، ممکن است نواقصی در بعضی از مدارس وجود داشته باشد و برای برطرف کردن این درصد جزئی می‌توان از طریق سامانه پیامکی ۵۰۰۰۳۰۰۰۰۷۰۰ نسبت به اطلاع‌رسانی موارد اقدام کرد و بررسی‌های لازم در این زمینه صورت خواهد پذیرفت و اگر جامانده از تحصیل وجود داشته باشد از طریق همین سامانه یا از طریق ادارات آموزش و پرورش معرفی شوند تا کسی از تحصیل جای نماند.

کد خبر 690529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.