مشارکت مردم در فعالیت‌های حکمرانی اصلی‌ترین هدف طرح ملی شهریاران است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد، با تشریح اهداف طرح ملی «شهریاران» گفت: هدف اصلی این طرح مشارکت مردم در فعالیت‌های حکمرانی است.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، سید علی احمدزاده امروز_ دوشنبه، سوم مهرماه_ در نشستی پیرامون طرح ملی شهریاران، با بیان اینکه، اجرای طرح ملی شهریاران با هدف مشارکت و به میدان آوردن مردم در فعالیت‌های حکمرانی است، اظهار کرد: در مرحله نخست، اهداف این طرح مهم باید بین مردم و مسئولین به خوبی تبیین شود.

وی افزود: این طرح میدانی، بسترسازی شده تا به صورت ترکیبی و در سطحی فراگیر و با هدف شتاب‌بخشی و تسریع در تحقق اهداف مردمی‌سازی دولت به کار گرفته شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه، دولت سیزدهم در مطلع گام دوم انقلاب اسلامی با شعار «دولت مردمی» و با هدف به میدان آوردن مردم و مشارکت و ایفای نقشی مؤثر تأکید دارد، افزود: بر همین اساس طرح ملی شهریاران برای اجرا تدارک دیده شد.

وی بر اهتمام جدی دولت برای اجرای این طرح اشاره و اهداف اصلی این حرکت را کمک به حل مسائل و رفع مشکلات مردم، امیدآفرینی و تقویت سرمایه‌های اجتماعی عنوان کرد.

احمدزاده تصریح کرد: اهداف طرح ملی شهریاران تبیین و جاری‌سازی مفهوم مردمی‌سازی دولت در بین مسئولان، شناسایی و الگوپذیری اقدامات موفق، ارائه راهکارهای عملی، حل مسائل با واسطه مردم با بسترسازی مسئولین است.

وی از دیگر اهداف طرح را فعال‌سازی حلقه‌های میانی و گروه‌های مردمی به ویژه در حوزه اقتصادی در سطوح مختلف شهرستان‌ها برشمرد و گفت: نقش محوری مردم و جهادی عمل کردن آن‌ها از اهداف دولت مردمی بوده که راهبرد مهم این طرح ملی است.

عالی‌ترین مقام اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد، خاطرنشان کرد: همه مدیران دستگاه‌های اجرایی، فرمانداران، بخشداران و شهرداران با توجه به اهمیت موضوع در اجرای کامل این طرح هماهنگی و همکاری لازم را داشته باشند.

وی گفت: مخاطبان این طرح اغلب شامل نخبگان، معتمدان، حلقه‌های میانی، فعالان جهادی و گروه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد هستند.

احمدزاده افزود: مخاطبان طرح با برنامه‌ها و اقدامات شاخص در بخش‌های عمرانی، اقتصادی، کشاورزی، فرهنگی و اجتماعی، بهداشت و درمان و مذهبی فعالیت دارند.

وی گفت: اجرای این طرح ملی مراحلی دارد که شامل پویش رسانه‌ای، گفتمان و اقدامات موفق مردمی، فراخوان طرح، نحوه شکل‌گیری و فعال‌سازی طرح و در نهایت ارزیابی استانی در قدامات انجام شده‌است.

کد خبر 690382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.