بیشتر مشکلات ترافیکی شهر یزد حدفاصل مجتمع‌های آموزشی است

شهردار یزد با اشاره به اینکه بیشتر مشکلات ترافیکی حدفاصل استقرار مجتمع‌های آموزشی است، گفت: لازم است با تلاش مجموعه آموزش و پرورش تغییراتی به میزان ۱۵ دقیقه در آغاز به کار مقاطع مختلف مجتمع‌های آموزشی اعمال شود تا حجم ترافیکی در روزهای آینده کاهش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابوالقاسم محی‌الدینی امروز _ دوشنبه سوم مهرماه_ در برنامه رادیو استانی یزد با اشاره به اقدامات مجموعه شهرداری یزد در جهت روان‌سازی ترافیک شهری همزمان با بازگشایی مدارس، اظهار کرد: مرکز ترافیک شهری نشان می‌دهد ترافیک ساعت ۸ صبح بسیار سنگین است و عمده مشکلات ترافیکی شهر یزد در محل مجتمع‌ها و مجموعه‌های آموزشی است.

وی با اشاره به اینکه اصلاح هندسی بعضی از تقاطع‌ها به منظور کاهش مشکلات عبور و مرور شهروندان طی ماه‌های اخیر انجام شده است، افزود: پیش‌بینی می‌شود تا نیمه مهرماه با مشکلات ترافیکی روبرو باشیم تا والدین و خانواده‌ها با سرویس مدارس دانش‌آموزان خود آشنا شوند و تردد روان‌تر شود.

شهردار یزد با تاکید بر اینکه شهروندان از خودروهای تک سرنشین کمتر استفاده کنند، خاطرنشان کرد: شهروندان با استفاده از حمل و نقل عمومی شهرداری یزد را در مدیریت شهری و روان‌سازی ترافیک یاری کنند.

محی‌الدینی ادامه داد: ۱۲۰ دستگاه اتوبوس و ۱۲ دستگاه مینی‌بوسی سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهری شهردار یزد نسبت به جابه‌جایی شهروندان در سطح شهر مشغول هستند.

وی تصریح کرد: پیش از بازگشایی مدارس حدود ۲۰ نقطه شهری را به اداره کل آموزش و پرورش استان اعلام شد تا تغییراتی در ساعات آغاز به کار مدارس در آن نقاط اعمال کنند، در محدوده چهار راه جانباز تا چهار راه ریاضی، میدان معلم تا میدان باهنر به علت استقرار حجم بالای مجتمع‌های آموزشی شاهد ترافیک هستیم.

شهردار یزد گفت: لازم است با تلاش مجموعه آموزش و پرورش مجدداً تغییراتی به میزان ۱۵ دقیقه در آغاز به کار مقاطع مختلف مجتمع‌های آموزشی اعمال شود تا حجم ترافیکی در روزهای آینده کاهش پیدا کند.

کد خبر 690230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.