دستگیری اعضای باند ارتشاء در بافق یزد

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت:‌ با پیگیری و رصد دستگاه قضایی و هوشیاری و تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره اطلاعات، یک باند رشا و ارتشاء در شهرستان بافق شناسایی و منهدم شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان یزد، غلامعلی دهشیری اظهار کرد: در پی گزارش واصله مبنی بر برداشت و استخراج غیر قانونی افراد ناشناس از یکی از معادن شهرستان بافق به ارزش ریالی ۲۷۸ میلیارد و ۷۳۰ میلیون ریال، با دستور دادستان بافق، مراتب جهت بررسی نامحسوس در دستور کار اداره اطلاعات شهرستان قرار گرفت.

وی با اشاره به ارتشاء مبالغی بالغ بر ۲۱ میلیارد ریال توسط این باند به تعدادی از متولیان ذیربط شهرستان، افزود: این باند از اعطا چند قطعه سکه به عنوان هدیه در روز معارفه یک مسئول تا واریز مبالغ چند صد میلیون ریالی تحت عناوین مختلف به کار خود ادامه دادند.

رئیس کل دادگستری استان یزد از احضار و تفهیم اتهام ۱۱ نفر در این پرونده خبر داد و خاطرنشان کرد: عوامل اصلی این پرونده با هدف تسهیل در امر برداشت غیر قانونی معدن مذکور، نظر مساعد افرادی را که احساس می‌کردند با توجه به سمت و موقعیت، امکان ممانعت در کار استخراج از معدن را دارند و یا با ارتباط‌گیری و سواستفاده کارمندان دولتی از بهره‌برداران معدن، به اخذ رشوه تحت عناوین، هدیه، قرض، امور خیریه و کارهای عام‌المنفعه اقدام کردند.

دهشیری اضافه کرد: با شکایت اداره کل صمت استان و گزارش یکی از کارشناسان متعهد، قاطعیت و هوشیاری دستگاه قضائی، رصد و تلاش میدانی سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره اطلاعات شهرستان، موضوع بررسی و عوامل اصلی دخیل در موضوع دستگیر و به دست قانون سپرده شدند.

وی با اشاره به انجام تحقیق کامل پیرامون پرونده در دادسراهای عمومی و انقلاب شهرستان بافق و یزد، گفت: تصمیم مقتضی این پرونده پس از اتمام تحقیقات دادسرا و صدور کیفرخواست، در دادگاه جزایی اتخاذ خواهد شد و پس از صدور حکم و قطعی شدن آن، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

کد خبر 690194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.