ایستاده آب خوردن برای بدن مضر است؟

متخصص تغذیه بالینی و رژیم‌شناسی گفت: هیچ تفاوتی بین ایستاده آب خوردن و نشسته آب خوردن وجود ندارد و ایستاده آب خوردن موجب ایجاد آرتروز، پاشیده شدن آب به دیواره معده و زخم و سوزش معده نمی‌شود.

رضا غیاثوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره مضرات ایستاده آب خوردن اظهار کرد: مری لوله‌ای عضلانی به طول حدودی ۲۰ تا ۲۵ سانتی‌متر است که گلو (pharynx) را به معده متصل می‌کند.

وی افزود: دریچه یا اسفنکتر بالایی مری (UES) ارادی است، اما دریچه پایینی مری (LES) که در محل اتصال مری به معده قرار دارد، غیرارادی است و زمانی که بسته می‌شود از بازگشت محتوای اسیدی معده به مری جلوگیری می‌کند.

متخصص تغذیه بالینی و رژیم‌شناسی تصریح کرد: عضلات صاف تشکیل‌دهنده مری تحت کنترل سیستم عصبی خودمختار قادر به ایجاد انقباضات موج‌مانندی به نام Peristalsis است نه جاذبه؛ به عبارت دیگر مواد داخل مری سقوط نمی‌کنند و به داخل معده نمی‌افتند، به‌طوری که حتی اگر به‌طور معکوس از جایی آویزان باشید یعنی سرتان پایین و پاهایتان بالا باشد، باز هم می‌توانید لقمه را قورت دهید.

وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل هیچ تفاوتی بین ایستاده آب خوردن و نشسته آب خوردن وجود ندارد و ایستاده آب خوردن موجب ایجاد آرتروز، پاشیده شدن آب به دیواره معده و زخم و سوزش معده نمی‌شود.

کد خبر 690166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.